Hjælp mig med gulvbelægning!

Jeg bor til leje, hvor jeg ikke må pille væg-til-væg tæppet af, men tæppet der ligger i mit køkken/alrum et meget lyst, og ser allerede nu efter 5 mdr. forfærdeligt ud. ved ikke hvad den slags tæppe kaldes, men det er ikke specielt tykt. Gulvet er fuldstændig jævnt, da huset er bygget i 2000.

Jeg kunne rigtig godt tænke mig at lægge vinyl ovenpå tæppet, men det skal i så fald være "svømmende". Banerne skal dog svejses (for at beskytte tæppet ved våd rengøring) men det bliver kun fastgjort under listerne. Kan dette lade sig gøre når man har gulvvarme? Rummet er omkring 12 m2.

Plz hjælp mig!
Kride
6 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
du må gerne pille tæppet af , men kan blive bedt om at lægget et nyt på magen til
lejeloven siger at det skal afleveres i samme stand minus alm slid
så medmindre at det er skrevet ind i lejekontrakten kan du skifte det så længe du skifter det til noget magen til ved fraflytning
den eneste mulighed udlejer har for at forbyde dig det , er hvis det er skrevet ind i lejekontrakten

og du kan aldrig lægge vinyl ovenpå tæppe , det er ødelagt i løbet af få uger
Oka tak, men kan være han også er med på at fjerne det så.
tag da en snak med ham om det , vælger du et ordenligt stykke vinyl , kunne det jo være at han acceptere det ved fraflytning istedet for det tæppe der er der nu , du kan jo smørre lidt på , med hvor upraktisk tæppet er
Kan tæppet ikke bare tages af, så gemmer du det, så kan du jo bare smide det oven på venylen når du flytter.

mvh jens
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis