Værktøj til at fræse kabler i væg

Jeg vil gerne have lagt vores kabler fra stikkontakter fræset ind i væggen.

Er det en murrillefræser jeg skal bruge eller kan jeg bruge sådan en man bruger
når man fræser fugerne rene imellem murstene?

Ellers skal jeg have gang i min vinkelsliber og det sviner jo som ind i hel......

Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.
12 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Jeg har købt en murrillefræser i Haraldnyborg til 500 kr. Der kan tilkobles støvsuger (brug en gammel eller køb en billig). Så sviner det ikke så meget. Helt støvfrit bliver der ikke. ALternativt lej den i nærmeste byggemarked. Det afhænger af hvor meget du skal lave og hvor hurtig du er, om det kan betale sig.
God arbejdslyst. Husk at det støver stadigvæk, så ryd rummet inden du går igang, ellers bliver konen sur  Og der kommer sikkert en om lidt og informerer dig om ,at det er installatørarbejde at arbejde med ledningerne, så husk det
Mon ikke det er okey så længe jeg ikke skiller noget ad...

Vi er ved at lave køkken, så der er ikke så meget samlet endnu.

Tænkte godt nok på først bruge en vinkelsliber men den kan jeg ikke sætte sug på så det vil nok svine endnu mere hvis jeg bruger den.
Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.
Tak for svarene....hav en rigtig fortsat god sommer
Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.
du skal bruge en rille fræser med to klinger og så støvsuger på så tager det ingen tid. og det er begrænset hvor meget det sviner. arbejder selv med det til daglig så jeg har heldigvis grejet til når jeg skal igang med at rille alle mine ledninger ind.

 Vestfyns betonboring

Se om du ikke kan finde 1-2 gamle lagner og så gøre dem fugtige/drypfri våde og hæng dem op, de er næsten som støvmagmeter

 Mvh.

Flemming

Man skal ikke kaste med Sten hvis man selv bor i et glashus ...Eller hvis Sten er rocker, og ved hvor du bor

1, dæk af med plastic på alt hvad der ikke må komme støv på (alt).
2, brug mere plastic så der er 2 lag så du ikke drysser når du skiller det ad.
3, afhængigt af mængden og materialet kan man bruge en fuge fræser. den er fin til gasbeton. men til mursten og beton skal du have en rigtig med to klinger.
4, vent 5-10 minutter når du er færdig med at åbne døren. brug ventetiden til at støvsuge dig selv.

husk at den ledning du fræser ind skal være godkendt til det.

Jacob
Jeg sidder lige og kommer til at tænke på det færdige resultat.
Kommer det ikke til at se noller ud, når stikkontakterne stadig sidder uden på væggen?
Jeg synes du skal få en mand us og skille det ad. Så kan du selv fræse og banke huller så det hele kommer ind i væggen.


Næstformanden

Er ikke så aktiv i forummet for tiden...
Min sparsomme fritid går med ungerne, hunden og konen. I nævnte rækkefølge....
Der er yderligere 2 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis