Støttemur

Jeg har en grund der skråner lidt, jeg skal grave ud til fundament til støttemur med danblokke. Jeg går ud fra at man skal grave ud så muren kommer i vatter, men så risikerer jeg jo at nogle af de sidste blokke bliver dækket af jord, hvad gør man for at undgå det?

Jeg skal også bruge 3 m3 jordfugtig beton, hvor køber man det og hvad koster det? Er det noget man selv blander?
1 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Se nu skriver du ikke noget om hvor høj den støtte mur skal være, men lad os antage at den skal være en meter høj. Så skal du have en vandret flade på mindst en meter ud fra skrænten hvor på du murer væggen op på ca. 10 cm fra kanten ind mod den skråning du vil støtte. Mure du bare en mur op på jorden vil den vælte efterhånden som jorden trykker imod den.
Beton kan du købe hos den lokale levenrandør og det er også nemmest for dig at ringe til et sådant firma, da der er forskel på priserne hos dem.
Som eks. kan jeg fortælle dig at jeg for mange år siden arbejdede som kranfører hos Århus Jord & Beton, da de byggede i Svenborg. De leverede selv betonnen fra Århus til Svendborg, det var så meget billigere end at tage det lokale beton værk der faktisk kun lå 3 km. fra byggeriet. At det kunne betale sig at kører de 200 km.

V.h.  Håndværkeren
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis