Selen ridser intetøren!

Når man tager sin sele af, så er det typisk at den del som låses sammen med den anden del slår mod inteøren med ridser og buler til følge.

Er der en måde at undgå det ved at lave en slags blød ting omkring den metaldel som benyttes til at lægge ind i låsen? Selvfølgelig skal det ikke gå ud over sikkerheden, men det er irriteret med de buler og ridser som kommer fra selen :-(

Claus

12 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Det mest simple ville nok være at du lærte at holde op med bare at slippe selen når du har låst den op. Og så må jeg jo nok sige at hvis du er så krakilsk med din bil, skulle du nok overveje at lade den stå i garagen. Det er også bedre for miljøet og dig.

V.h.  Håndværkeren
clausjul.

du kan lægge billeder ind så vi kan se bulerne
og skrammerne fra selelåsen.!!!
kaster du med selelåsen eller låsen skyde låsepallen ud når du trykker på låseknappen.?
Mon ikke det var noget med at overdrivelse, skulle fremme forståelsen ?
Jeg vil nu ikke sige, at jeg kaster låsepallen mod døren, når jeg tager selen af. Jeg plejer at trykke på låsen og så ruller den op af sig selv. Jeg har en anden bil som ingen ridser/buler har og så er bilen 11 år gammel. I modsætning til min Kia Picanto som kun er 4 måneder gammel med en pæn masse buler/ridser, men der var nogle i forvejen da jeg købte bilen, så jeg har fået forhandleren til at skifte til en ny beklædning.
Annonce
netop at selen trækker "låsepallen" op af låsen.
og trække op over kropen og "banker" ind på dørbeklædning.!
du kan da bruge din højre arm og følge med "låseballen" med ud og slippe
selen ud at det "skramler" for meget.
i det samme øjeblik at du udløser låsen.!
du kan i en bilistbutik få et stykke selvklædende klar folie, der er beregnet til at montere udv., hvor stenslag kan ramme f.eks. hjulkassekaneter. Hvis du klipper et lille stykke til og monterer lige under ophænget til selen er prob. væk

 

Nu får jeg udskiftet beklædningen i morgen og så må jeg bare lade være med at lade selen rulle vildt op - det ser ud til at beklædningen i min golf og picanto er af forskellige typer. Den 11-årige Golf har en noget blødere beklædning og derved kan jeg ikke se buler fra låsepalen - mens Kia har kun 4 måneder på bagen med en masse buler. Kia burde have det i designovervejelserne...

Tak for hjælpen :-)

Claus

... eller du skulle ladee være med at være en hidsigprop

 

Hehe - Det er jeg nu ikke - jeg var bare ikke klar over at pallen bankede på beklædningen :-)
Der er yderligere 2 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis