Hjælp til dampspærre

Hej,

Vi har en lille diskussion omkring dampspærre som jeg håber i kan hjælpe os med.

Vi har købt et ældre hus med dobbelt murstens mur og hulmurs isolering.

Indvendig på den store facade væg sad der noget korch lignende plade i 35mm tykkelse som er sat på væggen med fliseklæber, dette har sluppet pudset flere steder, så derfor har vi pillet det af. Vi har nu bygget en forsatsvæg i stedet for (kun foran den store facademur). Forsatsvæggen består af stål skelet og 45mm isolering og 2 lag gips plader.

Det er kun indvendig på facade væggen i stuen dette er gjort, det er ikke på de andre 3 vægge. Facade væggen er vel 10 meter lang og 2,45 meter høj (indvendige mål i stuen). Grunden til vi kun har gjort det på denne ene væg er, at det kun var på denne ene væg at dette korch (varme plade) var sat op af den tidligere ejer, så de må have vurderet det kun var her det gav mening/værdi at efterisolere.

Jeg mener, at eftersom vi har en dobbelt mur med hulmurs isolering bagved, så er det ikke nødvendig at montere damp spærre i den forsatsvæg jeg har bygget, mit argument er, at den væg som forsatsvæggen er bygget op af (foran), i praksis jo ikke er en ydermur, det er bare den inderste dobbelt mur.

Skal jeg montere dampspærrer i min forsatsvæg, eller kan jeg godt lade være ud fra hvad jeg har beskrevet?

Håber i kan hjælpe :-)

Hej, Vi har en lille diskussion omkring... Vis hele indlægget
15 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
Jeg er skam osse tømrer.
Men jeg må tilstå at da jeg faldt ned fra taget ramte jeg IKKE med hovedet først.
Skrevet af hpox på 30 jul 2010 20:50
Jeg er skam osse tømrer.
Men jeg må tilstå at da jeg faldt ned fra taget ramte jeg IKKE med hovedet først.

Bare du have
Men røven svarre på de fleste ting her inde

 Mvh.

Flemming

Man skal ikke kaste med Sten hvis man selv bor i et glashus ...Eller hvis Sten er rocker, og ved hvor du bor

Men røven svarre på de fleste ting her inde


er du formand i klubben, for jeg vil godt meldes ind

http://www.lyrk.dk
Skrevet af Naveren på 31 jul 2010 00:02


er du formand i klubben, for jeg vil godt meldes ind


Nej heldigvis


 Mvh.

Flemming

Man skal ikke kaste med Sten hvis man selv bor i et glashus ...Eller hvis Sten er rocker, og ved hvor du bor

dine sidste kommentar viser tydeligt at det er svært for dig at forsvare dine holdninger hpox, jeg vil helst ikke ned på det børnehaveplan
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis