Golf 2 starter dårligt med varm motor

Min golf 2 1,6 benzin fra 87, starter ret dårligt når den er varm og har stået nogen minutter. Jeg har både prøvet med ingen gas, halv gas og fuldgas, og sådan lidt tilfeldigt. Det er ligegyldigt hvilken måde gassen står på, for den tager ca lige lang tid om at starte alligevel. Det er en 8 - 10 sekunder jeg skal dreje nøglen før den kommer. Jeg synes det er for længe, for når den er kold springer den i gang øjeblikkeligt. Hvad siger i?

8 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
muligvis choker

smile kør ikke hurtigere end dine engle kan følge medsmile

Det kan være pull-down dåsen, en lille vacuum-dims, der er defekt. Det er en lille sort "dåse", som sidder på kaburatoren under luftfilteret. Check slangen til dåsen, det kan jo være den.

Jeg havde det samme problem med min VW Santana for år tilbage, og mener det var der hunden lå begravet. Jeg ved godt min beskrivelse er lidt tynd, men det ligger mere end 15 år tilbage, så der er kommet lidt støv på hukommelsen i mellemtiden.

Chr

Selvrensende filter = et filter du selv skal rense.

Bankrådgiver = Rådgiver banken om, hvor mange penge de kan plukke kunden for.

Alt hvad jeg gør er forkert. Deri går jeg aldrig galt.

har checket slanger, og har haft den ved mekaniker, som kiggede på det, tog sig til hovedet og sagde: "der er godt nok mange slanger"

Han sendte mig hjem uden en løsning og bad mig finde en oversigt over slanger.. Findes det?

slangerne er ikke det store problem at skifte , men hvis det er en utæthed i en af dem vil det normalt være med kold motor den ikke vil starte
men hvis det er chokeren der driller ( styres af vakum )kan det godt være en slange , skift dem alle , du skal bruge 1,5 M , returslange til disel passer (3,2 mm )det er bare at følge dem alle og skifte dem en efter en , nogle kan være lidt træls at komme til
den eneste du skal være lidt forsigtig med er den der går på den lille ventil der sider lige efter bræmseforstærkeren , studsen brækker nemt
ellers er det mest sansynligt din vokstermostat der er slidt
Ja jeg havde også tænkt mig at skifte dem, men mekanikeren mente at der var sat flere t-stykker i. så der er nogle slanger der ikke sidder rigtigt.

Annonce
der skal være et par t-stykker , så den er god nok
her er der vist 5.

mon ikke det er de to kontraventiler du forvæksler med t-stykker
ellers find en magen til , og få lov til at kikke så du kan tegne den af
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere