Jerndrager montering

Hej er ved at montere et vindue i min ydervæg på langsiden. Dobblet mur (mursten) .vinduet er 220 langt vil starte med at skære op og fjerne murstene udvendig ig smide en drager op der og bag efter samme tur indvending så der kommer 2 drager af ip ind og lægge . hvad fylde jeg op med hvis der er afstand der hvor drageren lægge an på muren og op til hvor den skal støtte .vil presse den helt op med soldater men så kommer der lidt luft på en cm der hvor den skal hvile ved ikke helt hvad jeg skal proppe der ind som den kan hvile på . eller og der skal mures op i nået bestemt som kan klare trykket,.  . . Og hvordan og med hvad mure jeg rundt om den så den så den ligner resten af lysningen
4 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Hvad skal forhindre at murværket styrter ned inden du får den nye bjælke på plads.
Stålprofilerne skal være varmtgalvaniserede eller af rustfrit stål.
Der skal være vederlag i begge ender. Og stålbjælken kan lægges op på et par jordfugtige mørtelpuder i rette højde.
Der skal ikke presses med soldater nogle steder, derimod mørtelfuges helevejen rundt mellem stålbjælke og eks. murværl.
Til slut opstilles forskalling til understørning af de sten hvormed stålbjælken ommures.

Det er en småsvær mureopgave du der går igang med!!!
havde tænkt på at bore igennem og stikke nået jern igennem som så kunne bæres af nogle soldater så det kunne holde muren oppe mens jeg lavede hullet klar. Spærene hviler direkte på murværket så jeg ville derefter sætte soldater på og spærene og aflaste trykket på muren og så fjerne soldaterne der holde muren oppe og sætte drageren ind. .. Er det vejen frem eller er jeg helt gal
Det lyder meget udmærket mht. afstivning.
Men den slags murearbejde er er altså ikke for amatører.
Jeg ville nok lave en aftale med en muremester. Du låner stillads og soldater, foretager nedbrydning, lader muremesteren oplægge bjælke og foretage opmuring.
Når du harr afluret fiduserne kan du måske selv lave den indvendige del.

Ja, det ville jeg

Selve opmuring er jeg nu ikke så nervøs for . har muret mange ting i tidene så det skal nok gå. det er mere det med at få lagt en drager end så den hviler korrekt. jeg skal have på plads. Har en kammerat der lave sådan nogen statisk beregninger på bjælker osv. så tænke på og høre ham om jeg ikke bare kan lægge evt. 3 skift ind med mursten overliggere med jern i mere om de kan holde presset
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis