Glasfilt ovenpå glasvæv - kan man det?

Hejsa.

Jeg skal til at sætte et værelse i stand til min datter og er lidt træt af at se på mønstrene i glasvævet. Jeg tænkte derfor at jeg ville sætte filt udenpå, hvad er fremgangsmåden.

Skal jeg tage vævet af eller skal jeg spartle mønstrene ud eller noget helt tredie?

Er der forresten forskel på materialer (filt og lim) , eller kan jeg ligeså godt købe i jem&fix som i Stark eller Flügger?

Med venlig hilsen

Lasse
4 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
så vidt jeg kan forstå på andre, er filt meget afslørende. Du bør pille væven af, eller spartle den..

/cs

Du kan spartle mønstret op og slibe det til det bliver glat. og så sætte filt udenpå. men underlaget, glasvævet skal sidde fast. ellers skal det ned.

Jeg syntes Dana lims produkter er ret gode. så dem vil jeg anbefale.

Morten    

"when your born, you get a ticket to the freakshow. When your born in america you get a front row seat"

LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på spartelmasse og maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
Der er klart forskel på materialerne ja, generelt kan det godt betale sig at give lidt ekstra for gode materialer, og dette gælder også maler materialer.

Gå uden om den billige maling fra stark, den har jeg ikke for gode erfaringer med.

PP mestermalings produkter kan også anbefales, kan bla. købes gennem bygma kæden.

Hej Lasse

Du skal først tjekke om din glasvæv sidder godt fast, evt. fjern det der skulle side løst. Derefter skal du fuldspartle med sandplast LH , et par gange , slibe til du har en pæn og glat overflade. Hvis det er mange m2, kan man leje en girafsliber, så går det lidt hurtigere. Efter man har slibet, skal der grundes med forankrigsgrunder og så er væggen klar til at man kan sætte filt op.
Der er meget forskell på kvalitet, men gå efter en der er lidt kraftigt(stivet) for så er det lette
at sætte op.
Husk at grunde med Filtfylder overn på filten , inden der males færdig, for så opnå du et flot og ensartede resultat.

Held og lykke med protjekket

Med venlig hilsen
Flügger A/S
E-butik
Kundeservice
Annette Rasmussen

LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på spartelmasse og maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også