tændingskontakt

hej. jeg har en citron saxo 1.1 fra 99 jeg har et problem med at tændings kontakten bliver for varm tror jeg, for har nu skiftet tændingskontakten 3 gange og vil høre om nogen ag vidst havd der kunne være årsag til at den gør det efter en lang lang køre tur ??? for så kan jeg nemlig ikke for nøglen ud uden vold og så knækker jeg den kontakt

håber i kan hjælpe hilse kim christensen
7 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
det lyder som om der er alt for stort strømforbrug i forhold til dimentionerne på ledninger , eller der er dårlig forbindelse i stikkene til tændingslåsen
se at få fundet fejlen , se om der er koblet mere på end fra fabrikken , eller om der er noget der har et meget højere forbrug end normalt

hvis du ikke får rettet fejlen , risikere du at problemet løser sig selv , da der er en god risiko for at der går ild i bilen
og skal lige hilse og sige at det går utroligt stærkt inden hele bilen er brændt ud
Det lyder godt nok mystisk. Tror du den bliver varm, eller bliver den varm?
Så vidt jeg husker "nøgle delen" og selve tændingskontakten er 2 separate ting og kontakten plejer at være lavet af plastik, så jeg har det svært ved at se hvordan den kan lede varmen.

Er du sikker på at du ikke har hakker i din nøgle?
ja men da jeg skiftede det sidste gang kunne jeg mærke nøglen blev relativt varm og kablerne var varme efter noget kørsel, ja den er delt i to med plastik og metalhuset. men det har været 2 gange hvor jeg har kørt lang fra kolding til hillerød den har gjort det. problemet er jeg ikke ved hvor je skal starte med at kigge henne . der er ikke sat ekstra udstyr udover fra fabrikken. men når den har gjort det at jeg ikke kan få nøglen ud er det som om kørelyset blinker. så jeg bliver nød til at sætte nat lys på. hvis i forstår
pt er kortslutter jeg den uden tændingkontakt men bare med nøgle og krydser nogle ledninger, og hvis jeg gør sådan er der ingen ledninger der bliver varme, men så kører jeg også uden kører lys
umidelbart lyder det da som om at dit kørelys er forbundet forkert , så det køre direkte over tændingen og ikke gennem et relæ , kunne jo nemt være noget hjemmefusk
prøv at pille kørelyset fra i nogle dage og se om det hjælper ( sæt en sedel i med ( HUSK LYSET ) ellers får du et andet problem *G*
Annonce
jamen lige nu har jeg ingen tændings kontakt til så det er kortsluttet systemet og der virker køre lyset ikke kun når jeg har tændingskontakten, at der kommer køre lys, men så er kalerne også anderledes forbundne ikk ??? hvordan ser kørelys relæet ud ???
Jeg har godt nok set at kørelys kan være lavet lidt forskeligt, men den oprindelige ide med det var at lyset tænder først, når generatoren begynder at lade og producere strøm, som aktiverer kørelysrelæet.

Hvis dit lys "blinker/pulserer" når motoren kører så er regulatoren i din generator højst sandsynling gået og lader for meget.
En dårlig stel forbindelse at eller andet sted kan give lignende symptomer.

Du kan være heldig at høre kørelysrelæet klikke når du tænder lyset.




 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis