Opbygning af konstruktion under tagpap

Hej

Jeg står og skal til at lave ny tilbygning, hvor jeg overvejer at lægge tagpap på taget med en svag hældning (over 1:40). Jeg vil have proffesionelle til at svejse tagpappet, da jeg ikke selv vil begynde at rode med det, og det skal laves ordentligt.

Jeg er dog i tvivl om hvordan jeg skal bygge den underliggende konstruktion op. Der er tilsyneladende flere muligheder:
- Varmt tag (hvor isoleringen ligger ovenpå spær, og tagpappet bliver svejst ovenpå isoleringen)
- Koldt tag (hvor isoleringen ligger mellem spær, og der laves ventilation mellem isolering og tagpappet svejst på krydsfiner.

Der er fordele og ulemper ved begge så vidt jeg kan forstå, men hvilken løsning ville i vælge mht. fugt? Jeg er en smule betænklig i forhold til kondens.

Jeg håber der er 1 iblandt jer, der kan komme med den endegyldige årsag til at vælge den ene frem for den anden.

Venlig hilsen
NAK

2 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Endegyldig nej.
Men du kan på Icopals hjemmeside stille samme spørgsmål. Og de burde jo vide besked.

Hvis du allerede nu kender arealet af dit tag kan du jo fint indhente tilbud på arbejdet et par steder. Og ved samme lejlighed lade entreprenørene foreslå nogle løsninger.
Fordele og ulemper er svære sådan lige op veje i forhold til hinanden, da de 2 konstruktioner faktisk er optimale til hver deres formål.

Varmt tag er godt til konstruktioner hvor man ønsker blotlagte bjælker/tagkonstruktion eller højt til loftet eller simpelhent skal have trukket en masse ventilation osv. i selv tagkonstruktionen, som besværliggør en optimal isolering af tagrummet.

Koldt tag er en fordel hvor lav byggehøje udvendigt er prioriteret, og man ønsker skjult tagkonstruktion/bjælker og konstruktionen er rimelig simpel, derudover er en et koldt tag væsentligt billigere at lave.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis