Cykelstativ hvor købes det?

Hej
Jeg er på udkik, efter et cykel stativ, af den type hvor man sætte hjulet i en skinne, som stå på skrå, og slutter i en halvcirkel så cyklen står fast.
Jeg skal kun bruge til 3 cykler, det er for at få mere plads i skuret, hvis de stod i ca. 45 gr ville det hjælpe godt.

Jeg har overvejet, den model hvor man hænger styret fast i en krog, men er mere til den anden type.

mvh jens
28 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Hej Jens.
Har du overvejet denne her?
http://www.harald-nyborg.dk/merinfo...19&n=40100
Monteres på væggen og kan vinkles som det passer dig.
Fylder ikke meget når det ikke bruges. Kan jo slås ind langs væggen.
237 Kr. er da en billig løsning, ikk´?

 " Hvis alt ser ud til at være i orden, så er der noget du har overset "


Med venlig hilsen

Jan

Solus 24 "Ofelia"   ___/)__/)_            www.solussiden.webs.com

Problemet er, at jeg gerne vil have cyklerne, til at stå lidt på højkant, ca. 45 gr.
Det kniber lidt med pladsen bag cyklerne, når de står alm. på gulvet.
At stille dem op med forhjulet hævet ca. 1 meter, vil give den extra plads, så de ikke står i vejen.

mvh jens
Jeg kan huske et system de havde i godsindleveringen på jernbanen da jeg var knægt. Det var sådan nogle kroge der hang ned fra loftet hvor cyklerne blev hængt op i forhjulet, det duer nok ikke hvis det er børn der skal tage dem ned. Men så kunne du jo bruge JBS-ses forslag og udviden ved at sætte det højere op på væggen. Og så montere du et jernrør på nogle vinkler under stativet, således at forhjulet kommer op og stå på røret og styres af cykelstativet. Røret skal være ca. 50 cm. fra væggen så hjulet presses ind mod stativet af cyklens egenvægt.

V.h.  Håndværkeren
Jeg synes ideen med at hænge dem i loftet er god.
Det sparer en masse plads.
Måske kunne man også overveje denne løsning:

Stativet kan købes færdigt i noget rustfrit halløj, men koster så ca. en tudse
Men en LDS´er laver det selvfølgelig selv i træ, kraftig reb, bøjet rør med overtrukket vandslange, og så lige en hattehylde øverst til cykelhjelme og lygter, m.v.

Iøvrigt kender jeg godt det der med at have for lidt plads til ting. I mit lille værksted/ bryghus/grovkøkken/kummefryserrum/bådtingsopbevaringsrum/cykelskur og flyhangar på små 10 kvm er der ikke meget plads.
Derfor hænger mine fjernstyrede modelfly på ophæng lavet af en stump taglægte, lidt kosteskaft og skumrørskåle, på væggen.
Flyenes vinger ligger på to bordbensprofiler, der er skruet på væggen, ovenover flyene. Se øverst i billedet ved ledningen:

 " Hvis alt ser ud til at være i orden, så er der noget du har overset "


Med venlig hilsen

Jan

Solus 24 "Ofelia"   ___/)__/)_            www.solussiden.webs.com

Ja det kan være det bliver løsningen
Jeg vil dog hellere have de skinner, det er noget nemmere, og er det ikke nemt, så ved jeg hvor tenage daterens cykel ender. (lige inden for døren så der er totalt spæret af)

mvh jens
Annonce
Gør den ikke det i forvejen
Jeg har måske en efektiv måde at få stoppet det sløseri på, Mine Papunger havde den vane som så mange andre unger, de smed skoene lige på dørtrinnet. Så var de lige til at hoppe i, det blev der dog sat en brat stopper for. Jeg skruede skoene fast på dørtrinnet, så da de sprang i dem stod de på hovedet. Så skru cyklen fast lige hvor den er efterladt, det skulle nok virke.
Jeg tror det hedder konsekvenspædagogik ... og det virker!

Har selv engang haft problemet med en skoletaske lige inden for døren... den faldt jeg jævnligt over, indtil jeg en dag sagde, at jeg ville smide den i affaldsbeholderen udenfor, hvis den igen blev efterladt foran døren.

Efter 1 tur i affaldsbeholderen, var der pludselig ingen skoletaske foran døren mere... det er magi ikk´?

Så stil cyklen ind foran hendes værelsesdør et par gange, hvor hun efterlader den på tværs af døren til skuret... så skal det nok blive lært...

 " Hvis alt ser ud til at være i orden, så er der noget du har overset "


Med venlig hilsen

Jan

Solus 24 "Ofelia"   ___/)__/)_            www.solussiden.webs.com


Nu roder jeg selv til tider en del i skuret, så konsekvent pædagogiken, vil helt sikkert blive brugt imod mig selv.
mvh jens
Skrevet af je__ns på 30 jul 2010 10:57

Nu roder jeg selv til tider en del i skuret, så konsekvent pædagogiken, vil helt sikkert blive brugt imod mig selv.
mvh jens

Nu er det jo nok dig der også betaler gildet derhjemme, så fordi du er så aktiv en mand og du kan være så kreativ i skuret har resten af familien ikke  beføjelser til at stille dig hindringer i sigte. 
Nemli´ Håndværker
Jeg siger gerne, at den der betaler musikken, bestemmer melodien

Jens...jeg kan huske, da jeg endnu boede hjemme og gik og rodede med gamle knallerter, NSU Kvickly, SCO, Puch MS 50, Kreidler RS og Puch VZ 50. Min far sagde altid, at jeg rodede i skuret, og at det var helt umuligt at holde orden derude.... sjovt nok, her efter at det er mere end 30 år siden jeg flyttede hjemmefra, så roder skuret sgu´ alligevel
Og han har haft ryddet op flere gange i mellemtiden.... så hvem er det lige der roder???

Det har vi det egentlig meget hyggeligt med... min mor og jeg

 " Hvis alt ser ud til at være i orden, så er der noget du har overset "


Med venlig hilsen

Jan

Solus 24 "Ofelia"   ___/)__/)_            www.solussiden.webs.com

Der er yderligere 18 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også