Fuger mellem træplanker

Jeg vil gerne fræse eller save fugerne op i mit gamle plankegulv, således at fugerne bliver mere ensartede. Det er så meningen at der skal fuges og males bagefter. Er der nogen der har en god idé til en opstilling, hvor jeg kan bruge min fræser eller rundsav. Altså et eller andet der kan styre fræseren eller saven i de gamle fuger ... hvad med der hvor fræseren eller saven ikke kan nå ind ... ? mvh
4 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
En overfræser med føreskinne, ville da være optimalt!
Men en dyksav kan da også fint bruges, sammen med føreskinne.
Og så en multimarster, til de små finurligheder.

mvh jens
hvis du er lidt fingersnild , laver du et styr til overfræseren
det laves som 2 tappe ( originalt er det små hjul ) den foreste skal stikke 2-3 mm ned og være ret tynd (evt et stålsøm )det skal kunne følge fugen uden at sætte sig fast
den bageste skal være 1 mm mindre end det fræsejern du bruger og må ikke gå helt i bund i fræserillen
fræs nu fra midden og ud til begge sider
det sidste stykke tager du med et meget skarpt stemmejern , hold evt en aluskinne på gulvet som styr , bare de øverste kanter er pæne kommer det sig ikke så nøje med dybten , fugen skal nok holde

multimasteren som ovenfor foreslået , skal du være en del øvet for at den ikke laver et grimt spor til denne type opgaver

MVH
gulvmontøren
rundsaven som er foreslået er uanvendelig til dette , da den vil lave flodsede kanter uanset hvor skarp den er
Jeg ville tage fat i dyksaven. Den flosser ikke når du bruger den med skinne. Et fræsejern ville ikke holde til alt det skidt der er mellem plankerne på et gammelt gulv, selvom du renser op efter bedste evnt. Ja det koster en klinge til dyksaven, men notjern er heller ikke billige.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.
Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også