Kædeafløb fra tag

Hej

Hvordan bør et kædeafløb fra et tag udføres udføres?

Vi har lige fået nyt tag med synlige tagrender. Men da udhænget er meget stort har vi bibeholdt kædenedløbet - som desværre ikke virker tilfredsstillende.

mvh Kirsten

Jeg har et spøgsmål vedr. afløb til vaskemaskine:

Vi har i vores sommerhus installeret en ældre vaskemaskine. Afløbet er i toppen af vaskemaskinen og herfra ledes det langs gulvet (2-3 meter) og derefter ud i en vask i et udendørs køkkenbord.

Undertiden stopper maskinen midt i et program (jeg tror det er når den skal til at pumpe ud). Vi er i  tvivl om hvorvidt maskinen er i uorden eller problemernt kan skyldes afløbskonstruktionen.

Kan I måske give mig en vurdering heraf?

mvh Kirsten Buchbjerg

 

5 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Hvordan mener du lige at det ikke virker godt nok, er det når i får en voldsom byge så sprøjter vandet ved siden af kæden. Det er jo lidt begrænset hvor meget sådan en kæde kan trække af vand fra renden, jeg kunne tænke mig at ved stille regn er den god nok.

V.h.  Håndværkeren

Også i forbindelse med svag regn løber regnen ikke ned ad kæderne - men sprøjter ud til siden.


Jeg har et spøgsmål vedr. afløb til vaskemaskine:

Vi har i vores sommerhus installeret en ældre vaskemaskine. Afløbet er i toppen af vaskemaskinen og herfra ledes det langs gulvet (2-3 meter) og derefter ud i en vask i et udendørs køkkenbord.

Undertiden stopper maskinen midt i et program (jeg tror det er når den skal til at pumpe ud). Vi er i  tvivl om hvorvidt maskinen er i uorden eller problemernt kan skyldes afløbskonstruktionen.

Kan I måske give mig en vurdering heraf?

mvh Kirsten Buchbjerg

 

Skrevet af Kirsten Buchbjerg på 27 jul 2010 13:40

Også i forbindelse med svag regn løber regnen ikke ned ad kæderne - men sprøjter ud til siden.

Har du ikke sådan en tragt lignende dims på hvor kæden lige kan gå igennem. Fås kun til zink nedløbsrør !

Til Kirsten.

Undskyld jeg spørger men hvorfor har du et spørgsmål som "under tekst / visit kort" 

Med venlig GDS hilsen Mads

P.S. Har ingen håndværksmæssig uddannelse

Skrevet af Håndværkeren på 27 jul 2010 14:17
Har du ikke sådan en tragt lignende dims på hvor kæden lige kan gå igennem. Fås kun til zink nedløbsrør !

Har tidligere også kunne fåes fra bla. plastmo i plast, måske værd at undersøge engang.

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis