Hvordan fjerne jeg sæbe fra mit trægulv - skal have hvid pigment.

Hej,

Jeg har vist behov for lidt hjælp - håber jeg kan få der her.

Jeg har et plankegulv (fyr), som har været slæbet ned, vist er efterfølgende blevet mættet af almindelig sæbe. Det har nu en kedelig farve og som jeg gerne ville friske lidt op. Som forsøg startede jeg i mit soveværelse, hvor det blev vaske i trærens for derefter at blive vaske 4 gange i sæbe med hvid pigment - havde fået at vide at det skulle kunne klare det. Det er dog ikke tilfældet, og der er stort set ingen forskel fra før jeg startede. Jeg går ud fra at det er fordi gulvet er mættet med sæbe og pigmenten ikke kan trænge ned i det.

Hvad kan jeg gøre her (ville allerhelst undgå at skulle slibe gulvet)? Tænker at det måske kan vaskes med en stært Ajax eller 3. Salmiak får at få fjerne gammel sæbe og derved åbne porrene (eller vil det ødelægge gulvet), for derefter at give det en gang lud med hvid pigment, og efterfølge igen mætte det med sæbe med hvid pigment.

Vil det kunne virke, eller kræver det at det slibes, eller en helt anden mulighed?

På forhånd tak,
Mvh Kjeld
2 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Hej Kjeld.
Det er en håbløs gerning at forsøge at fjerne sæbe fra et trægulv, det er trængt igennem i løbet af årene så enten et helt nyt gulv eller mere kalk i sæben. Der er dog det at sige til det, at bliver det så ikke vasket dagligt blever det hurtigt gråt igen.

V.h.  Håndværkeren

Hej Kjeld

Man kan godt vaske sæben ud af trægulvet, men man skal vaske rigtig mange gange (8-10 gange) med trærens og efter skylles med renst vand.
Man kan tage en blomster forstøver og spørte lidt rent vand på, og suger det ned i trægulvet ,
har man fået vaskede alt sæben af.
Det vil være en god ide´at give gulvet gulvolie med hvidpigement, for så opnår man en god slidstyrke. Der efter vedligeholde det med gulvsæbe. Det vil være en god ideeat læse produkt´databladen inden arbejdet på begyndes.

Held og lykke med protjekket

Venlig hilsen
Flügger A/S
E-butik
Kundeservice
Annette Rasmusse

www.flugger.dk

 

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis