Udendørslampe - kvalitet

Er der nogen, som kender lampen på billedet nedenfor (ca. 25cm høj)? Har haft 2 af dem i 6år, og har været glad for deres lys. De blev monteret med elsparepærer, så først nu sprang én af dem, og så startede balladen. Hatten skal afmonteres, og den er hæftet med 3 pinolskruer (2.5mm umbracho kærv), og de er groet uhjælpeligt fast. Selv flere dages WD40 behandling har ikke virket. Jeg synes, det er ringe af en 600kr lampe designet til udendørsbrug, og den har ikke engang siddet særligt udsat. Ville gerne tale med firmaet bag lampen, hvis nogen kender det? Derudover er jeg selvfølgelig interesseret i, om der findes nogle revolvertricks til at få skruerne fri?

9 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Kender ikke lige lampen.
Men er det ikke muligt at komme til den fra oven, hvis du løsner de tre på toppen?

Næstformanden

Er ikke så aktiv i forummet for tiden...
Min sparsomme fritid går med ungerne, hunden og konen. I nævnte rækkefølge....
Er du 100% sikker man ikke kan komme ind ovenfra?

Hvis du ikke kan få pinol skruerne løsnet, og bliver ved med at mase på, ender du med garanti at ødelægge "kærven" og så skal den bores ud og ny gevind skal skæres.

Kan du huske, hvor henne den er købt? F.eks ved en tømmerhandel, eller i bilka eller??

Har du ikke forstand på el, så hold dig fra det

Ja, jeg er 100% sikker, da det er lykkedes mig at skille den anden lampe ad - selvfølgelig den hvor pæren ikke er sprunget endnu :-) Plast parten har en fals, der sikrer, at den ikke kan tages af fra oven.

Du har ret, kærven er ved at være godt brugt allerede. Mener at den hed noget med Outsiders, men er slet ikke sikker, og det navn har ikke ledt Google på vej.

Lamperne er købt hos Johs. Fog i Lyngby.
Nu siger du at du kunne skille den anden lampe ad. Kan du evt. finde nogen data i den? evt. et navn og serienr.?
Kig RIGTIG godt efter, da disse oplysninger kan gemme sig godt.

Har du ikke forstand på el, så hold dig fra det

Annonce
Inden det går helt galt med den, kan du finde en torx bits der er LIDT for stor til pinolerne. Den kan du så banke ind og måske tvinge den op på den måde.
Det hjælper sommetider at starte med et ordentligt ryk. Altså fuld pedal med det samme!


Næstformanden

Er ikke så aktiv i forummet for tiden...
Min sparsomme fritid går med ungerne, hunden og konen. I nævnte rækkefølge....
Sidste løsning er at bore skruerne ud med et linksbor. Og nej, jeg mener IKKE en ornepik, men et bor.
Linksbor fås hos nogle autotilbehørsforretninger.

MvH,

Bent.
Find en unbraco bits der passer, og så nogle lette slag af en hammer, så er der gode muligheder for de løsner sig...
mvh jens
Skrevet af je__ns på 26 jul 2010 23:14
Find en unbraco bits der passer, og så nogle lette slag af en hammer, så er der gode muligheder for de løsner sig...
mvh jens

Tilslutter mig lige denne her. Og tilføjer, at du efter at have givet den et par dask med hammeren skal sikre dig, at kerven er ren -grav ud med en ståltråd etc- så der er max bid i umbraco-bit'en.

Du kan evt varme på skruen med en af de her stormlightere, som laver en meget koncentreret flamme. Forudsat det omkringværende materiale tåler det.

Chr.



Selvrensende filter = et filter du selv skal rense.

Bankrådgiver = Rådgiver banken om, hvor mange penge de kan plukke kunden for.

Alt hvad jeg gør er forkert. Deri går jeg aldrig galt.

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis