Hvilken boremaskine?

Hej alle haandvaerkere og goer det selv-folk!
Jeg har en kaereste som meget snart fylder 30 aar, og som elsker vaerktoej! Jeg har i tankerne at give ham en ny boremaskine, men ved absolut intet om vaerktoej selv, og kan jo ikke saa godt spoerge ham  Derfor denne traad...

Skal det vaere en slagboremaskine eller en almindelig, hvilket maerke er godt, osv...? Jeg vil gerne give ham en rigtig god en, som kan noget og er god kvalitet, saa det er ikke en budget-venlig en jeg soeger.

Tak for hjaelpen fra hende den vaerktoejs-uvidende
15 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Først af alt så find ud af om han har et yndlings mærke, snak evt. med en af hans gode venner.
Der efter så gør op med dig selv om det skal være akku eller med ledning.
Bor han i leje lejlighed uden de store LDS muligheder er en akku evt. med slag mere end nok. Men er det noget ejer med mange LDS opgaver, skal du se på hvad han allerede har, og så skal den jo kunne supplerer det.


 Mvh.

Flemming

Man skal ikke kaste med Sten hvis man selv bor i et glashus ...Eller hvis Sten er rocker, og ved hvor du bor

Tak for input. Den han har er en Dewalt uden ledning, men han har nævnt at den har lidt problemer med batteri/strøm osv, så jeg havde umiddelbart tænkt at gå udenom det mærke. Vi bor i en villalejlighed, men han er MEGET gør det selv-mand, og jeg vil gerne give ham toppen af toppen, også selvom den måske kan lidt mere end han umiddelbart har brug for.
Prisen er ikke afgørende, den må gerne være dyr. Jeg har kigget lidt på en Makita 18 volt uden ledning med li-ion batteri, men ved ikke om det er et godt valg?
En Makita 18 volt li-on, er et godt valg, kik efter der er to baterier med.

mvh jens
Rigtigt super, ja så er det en Festool, men den er lidt dyr, men jeg kører nu på 5. år med de originale batterier. Min Dewalt holdt i 2 år.

Lav det selv - det gi'r de bedste klagemuligheder

ErikChristensen 
Annonce
Hvis jeg skulle vælge ville jeg vælge en Hilti, se evt. link
http://www.hilti.dk/holdk/page/module/product/prca_rangedetail.jsf?lang=da&nodeId=-221988

Det er toppe af kagen, den med creme på.

 "mod regulær dumhed kæmper selv guderne forgæves"

Toppen af poppen er i den her sammenhæng makita. De kan noget med skruemaskiner som andre ikke kan. reservedels priserne er fornuftige sammenlignet med konkurrenterne.
mit bud ville være en:
Makita BHP451RFE/BHP454RFE
Metabo SB 18 LTX
Bosch GSB 18 VE-2-LI

Du skal holde øje med hvad der medfølger de forskellige steder man kan købe dem. batteri er 8antal og størrelse), lader (langsom eller hurtig) og taske.

Festool er lækkert og har det eneste rigtige moment stop efter min mening, men deres maskiner er for svage til tungt brug.

Jacob
Jeg kan også anbefale Makita. Hvis du var min kæreste ville jeg håbe, at jeg fik en Makita BHP452 - med 2 batterier (vigtigt). En anden Makita - 451'eren - bliver også nævnt i denne tråd, men jeg ville gå uden om den. Den er nemlig så kraftig at din kæreste vil have svært ved at bruge den til at skrue skruer i. Desuden er den utrolig tung. Så nup en Makita BHP452 Billigste sted i Danmark tror jeg er her: http://www.prishammeren.dk/shop/bhp452-lxt-18-958p.html Men var jeg dig ville jeg købe den her (hvor jeg selv har købt min): http://www.toolstop.co.uk/makita-bhp452rfx-18v-li-ion-combi-drill-2-batteries-p6810 - og spare 700kr.
Jeg gad nu ikke bøvle med at få den hjem fra udlandet, i mit lokale xl kan man sagtens få mindst 30 % rabat, og så spare man jo også fragten

mvh jens
Tjah, det er jo en smagssag
Jeg bestilte en fredag og fik den mandag, så jeg ved nu ikke hvor bøvlet det er

Nå, men på trods af at du kan få 30% hos XL-byg så tror jeg nu ikke du kommer i nærheden af prisen i England incl. fragt.
Der er yderligere 5 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis