Bygning af et cykelskur

Jeg skal igang med mit første projekt som gør-det-selv-mand - et cykelskur med belægningen 1 på 2 (ca. 2,50 x 2,45).

Mit spørgsmål går lidt på materialet og hvilken vej brædderne skal vende.

Hvilke brædder anvender man typisk? Jeg ville egentlig godt op i 25 mm tykkelse, men bliver træet ikke væsentligt dyrere? Hvad vil I skyde på at sådan et skur koster at lave (kun træ + skruer) Og sidst men ikke mindst, hvor køber jeg disse brædder og i hvilke længder (Skurhøjde 2,25 - 2,02 m) (Har trailer)?

Skal jeg anvende skruer eller søm - i så fald i hvilke, størrelser og hvor mange?

Er det sådan I vil anbefale opsætningen af brædderne? (se tegning på link)

http://vot.teknologisk.dk/9466,5

På forhånd tak for hjælpen
René
1 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Brædderne skal sidde med kernen udaf, som tegningen også viser.

25 mm er lidt dyrere end 19mm men ikke voldsomt.

Brædderne kan købes hos din lokale trælast eller byggemarked, jeg ville kombinere det med 150 mm til inderste lag, og 100mm til yderste lag, så du får samme dækbredde på dine indvendige og udvendige brædder, hvis dette ønskes.

Det kan også laves med 200 mm til inderste lag og 150mm til yderste lag med samme resultat, men ser nok lidt for kraftigt ud til sådan et lille skur.

Om du bruger søm eller skruer er jo en smagsag, men personligt ville jeg da foretrække søm så det ser lidt "gammelt" ud.

Anvendes der skruer skal der bruges 50mm til inderste lag og 80 mm til yderste lag, og ved søm skal du bruge 80mm galvaniseret søm til inderste lag, og 100mm galvaniseret søm til yderste lag.

Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis