Tagpap på skur m. valmet tag mod husmur.

Jeg er kommet i tvivl om hvordan jeg klarer hjørnet ved muren hvor tre skrå flader mødes. Jeg sætter en trekantliste på de 2 valmede korte sider, første bane tagpap ca. 12 cm op ad muren, det samme på tagryggen bare uden trekantliste, herefter zinkinddækning i en udfræset fuge, der efterfølgende fuges igen. 33 cm's rygningsstrimmel på begge grater. Bruger Icopal Topsafe. Mvh. Lars
8 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Hva' er problemet?
:-) Ja jeg har nok ikke fået formuleret mig tydeligt nok... Der hvor graten støder på husmuren vil der komme et punkt, som vil være svært at få dækket ordentligt med pap. Der er jo ligesom 3 skrå flader: valmsiden, tagsiden og muren. Hvis jeg vil fortsætte rygningsstrimlen op ad muren, vil den jo blive delt i to. Hvad hvis jeg afslutter rygningsstrimlen lige ved muren og dernæst lægger en rygningsstrimmel fra inddækningen ved muren og ned over hjørnet bare 1-2 cm, hvis det kan strækkes lidt? Og så selvfølgelig give det en ordentlig klat klæber i hjørnet. Se tegning nedenunder. Mvh. Lars

En god løsning på problemet ville jo være om du brugte tagsten istedet for pap!!!

Men hvis pappen er indkøbt må vi jo til det.
Måske har de profesionelle en fidus, jeg kender den ikke.
Den løsning du selv foreslår er vel god nok. Det er jo nemtnok at forme pappen når den er varm og blød.

En anden løsning kunne være som følger; Strimlerne ved overgangen mellem mur og tag skæres, stødes og svejses sammen. Ligeså gratstrimlen som afsluttes "i bukket" mellem mur og tag.
Det hele afsluttes med en "lap" som først brændes på som andet lag på væggen. Dernæst skæres et snit langs toppen af graten. Derved kan der svejses på begge tagflader og der vil fremkomme en "snip" overskydende pap som enten bukkes over hverandre eller bortskæres.
Du kan jo prøve at lave en prøveskabelon i bølgepap.

Jeg vedlægger et forsøg på en tegning. Hvor 1. & 2. jo bortskæres.

Her var den!
Sidste chance!
Vedhæft fil funktionen kunne godt virke bedre ja...
?????
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis