Expandet i træ?

Hej alle sammen.
Jeg er igang med at lave gynge stativ til børnene. Bygger det som et omvendt U af Ø16 cm. trykkede stolper. 
Nu tænker jeg så på, om man kunne bore 50 cm ned i stolperne og "lime" gevind stænger fast med expandet sådan at man kan bolte overliggeren på eller vil det ikke holde på sigt? Ellers vil jeg bruge Franske skruer men hælde mest til gevind stangen.

Håber nogen kan hjælpe 

Med venlig GDS hilsen Mads

P.S. Har ingen håndværksmæssig uddannelse

31 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Ka' du ikke bare knalde 4 stk sømplader/beslag på i hvert hjørne.
Eller om galt skulle være en rigtig lodret bladsamling med et par bolte igennem.
Hvor vil du lige finde et 50cm langt træbor der kan bore i endetræ?
Så er det vist billigere at sende ungerne en tur i LUFTgyngerne Legoland :o)
Lige præcis. Tænkte også det samme men du var jo så hurtigere til at google

Men tak Koluda det bliver sådan nogle jeg spænder i. Må holde bedre end franske skruer.

Med venlig GDS hilsen Mads

P.S. Har ingen håndværksmæssig uddannelse

Jeg ville lige afslutte med et par billeder af hvordan sådan en Larsen Dorn endte med at se ud. Og jo det holder fantastisk må jeg sige   Og det var faktisk ikke svært at ramme de 2 huller så man kunne spænde sammen. Så tak Koluda 

Gynge stativ bygget af 160 mm rundstokke (gravet 1 meter ned i jorden med beton omkring)

25 mm fladbor bruges til at skære ind så der er plads til Lars Dornen. (Bedre med 27 mm)

Her den gevind stang der går ned i Larsen dornen (12 mm)

 
 

Med venlig GDS hilsen Mads

P.S. Har ingen håndværksmæssig uddannelse

Annonce
Ja, larsen dornen har givet os mange muligheder for samlinger af træ med et flot resultat.

Hvilket minder mig om at min egen datter ikke har fået et gyngestativ endnu....
Skrevet af Koludabyg på 19 aug 2010 22:03
Hvilket minder mig om at min egen datter ikke har fået et gyngestativ endnu....

Ja det var jo så ikke lige meningen at jeg vil prikke til din samvittighed

Du kan da altid købe et i Bilka og sætte op     

Med venlig GDS hilsen Mads

P.S. Har ingen håndværksmæssig uddannelse

Skrevet af MLU på 19 aug 2010 22:20

Ja det var jo så ikke lige meningen at jeg vil prikke til din samvittighed

Du kan da altid købe et i Bilka og sætte op     
He he, det gør du heller ikke, men det gør hun engang imellem, både med gynger der går helt op i luften, og et kæmpe 2 plans legehus med tagtereasse med rutche bane osv... kommer til at tage lidt tid at lave med hun mener helt klart at det laver vi sammen fra bunden af.

Det fra bilka duer ikke her, Stella vil jo selv være med til at bygge det selv, dvs. der skal skæres og bores huller hvor hun selv skal være med, et byggesæt er den nemme løsning for hende, hun er jo fars datter...

Ja selvfølgelig er hun fars datter. Du ville da også blive lidt skuffet hvis hun ikke selv ville være med til at save bore   
Jeg byggede en kaningård med rutsjebane inden i på i alt 50 m2. Det er squ hyggeligt
Obs. Børnene er ikke alle mine    Børnehaven var på besøg den dag.


Med venlig GDS hilsen Mads

P.S. Har ingen håndværksmæssig uddannelse

MLU - Det ser rigtig flot ud det gyngestativ du har lavet. Jeg skal selv igang med at lave et lignende gyngestativ, men jeg ved ikke hvordan jeg får rundingerne lavet på de lodrette stolper (som overliggeren skal hvile i). Hvordan har du lavet dem?
Hvor langt ned i jorden har du gravet stolperne ned?
Der er yderligere 21 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis