hvilken kloakrenser / "kugleformet" skovl ??

Hej

Jeg har brug for et godt råd angående køb af kloakrenser / "kugleformet" skovl til rensning af tagnedløbsbrønd.

Min brønd er et 200 mm betonrør. Dybten er ukendt, men antager at vandspejlet pt. ligger en meters penge nede.

Jeg har kigget på denne kloakrenser. Den er 130 mm i diameter. Den kan også fås i 200 mm, men jeg synes det bliver for snært på rørets dimension (fx stikker rørene fra tragrenden en smule ind i brønden)

Jeg antager, at det stadig er muligt at få materialet med op selv om skovlen er noget mindre end røret?

Renseren er 2,5 m, men fås fra 1,5 til 3 m. Antager at 2,5 er en OK all-round størrelse?

På forhånd tak for jeres råd erfaringer.

Anders
9 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Ja den på 130 mm er fin, det er ingen fordel, den er længere end, du bekvemt kan rense din dybeste sandfang.
Hvis den er for lang, er den jo ikke nem at betjene...

mvh jens
Hej Jens

Tak for svaret. Spørgsmålet er da hvordan man finder dybten af ens sandfang før man har købt en kloakrenser :-)

Hvordan fungerer i øvrigt sådan et sandfangsbrønd? Skal den fange sand, eller er der sand i den til at fange blade og andet materiale?l
Du tager bare en liste eller andet, og presser så langt ned indtil der er fast bund, så har du dybden.
Sandfanget er bare et rør, hvor tilgang og afgang, ligger et stykke over bunden, tunge partikler som sand mv bundfælder der.

mvh jens
Okay tak, dvs. at blade og andre lette sager let bliver skyllet med ud i kloak eller faskine? Det sidste er vel uheldigt (vil med tiden lukke faskinen til...?
Da kun hvis du køber en kloakrenser og oprenser sandfanget forinden!!!
Haha godt svar Sitting Bull
 
Ja hvis den ikke allerede er ren!

Altid en dejlig stemning her inde. (TrolleBølle )

Ja der er mange måder at gøre tingene på, men et stykke liste eller lignende, er nok den bedste, til at bestemme dybden, at et måske fyldt sandfang... mvh jens
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis