koble brændeovn sammen med oliefyr

Hej
Jeg skal fyre med olie til vinter. Det er sidste år, da jeg næste år skal investere i ny varmekilde.

Oliefyret står pt i fyrrum 5 meter fra huset. I fyrrummet står en brændeovn. Kan jeg på nogen måde overføre varmen fra brændeovnen til varmeanlægget her til vinter, for på den måde at få billig supleringsvarme, og samtidig kunne starte oliefyret en måneds tid senere.

Brændeovnen står placeret lige ved siden af fyret og rørene til huset er placeret over ovnen. De er nu isoleret.

Jeg skal have en VVS mand ud om en måned og sætte en radiator op, og kunne godt tænke mig at få dette lavet samtidig. Jeg kunne evt selv lave forarbejdet inden han dukker op, hvis I har et par idéer?

Vh
Jannik
2 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
En trationel brændeovn, er ikke til at få til at fungere, sammen med centralvarmen.

Det ideelle må være en kombifyr, altsår et sammenbygget oliefyr og fastbrændselsfyr.

Men hvad med en brændovn i stuen, det ville da være en oplagt mulighed.....

mvh jens
Jeg er netop nu færdig med at renovere et gammelt bindingsværks hus med stråtag. Der var brændeovn i stuen, men da vi valgte at tilføje en 1. sal så fjernede vi skorstenen i midten af huset.

Derfor har vi ikke længere brændeovn i huset, men derimod gulvvarme i hele huset.

Jeg savner brændeovnen og tanken om at man kan lave billig tilskudsvarme... Derfor ville jeg gerne se om jeg kunne bruge brændeovnen ovre i skuret på en måde.

Men du har nok ret i at det ikke rigtig kan lade sig gøre.....

Tænkte selv på at returvandet skulle køre i et rør ind og ud af brændeovnen og derfra ind i oliefyret.... men ja.... det virker nok ikke...

Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis