Hvad er disse redskaber oprindeligt til?

Hvad er det her for noget værktøj? eller rettere, hvad har det helt præcis væreet brugt til?
Den første, er jo et hakkejern af en eller anden art... Men præcis til hvad? Har fået en del bud. Roejern, til at hugge stammer ud med og til at hugge grøfter med... Men tvivler på nogen af dem er rigtige. Roe jern er det i hvert fald ikke. Den har været ca 20 cm længere i skaftet, men fik det knækket Den er i hvert fald alletiders redskab når man skal tæmme en have, den kan vitterligt hakke rødder og ukrudt op Et af de bedste værktøjer jeg har i haven

Den nederste. Er det en Kaas spade/tørv spade? Den er ekstrem kort, og så har den det der lille hul i skaftet, som ser ud til at havde været brugt til noget specielt.

Gav 40 kr for dem begge...


Faglært bygningsmaler, gør-det-selv og autodidakt ud i renovering af husmandssted 
2 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
hakken er til at løsne overfladen i hård jord og grus istedet for at grave hvis du ike skal så dybt i
spaden er til at stikke for i tørven for at skære det ud i stykker , en alm spade vil trykke kanterne istedet for at skære dem
hullet er nok ikke originalt og er sikkert brugt til en snor eller et ekstra greb
Tak Så fik jeg sagn for sagen Hakken har så fået en revivel i min have, for det er bl. a det den bliver brugt til. Super værktøjet

Faglært bygningsmaler, gør-det-selv og autodidakt ud i renovering af husmandssted 
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis