Skal man lade som ingenting !

Min nabo har en bil af ældre dato der er ved at være lidt ovre det bedste.

400000 km med olieforbrug osv,rust i bagenden osv,ikke noget der ikke kan laves hvis man gider det.
Han har så købt en importeret reservedelsbil med 190000 km på klokken i nøjagtig samme farve.

Og nu her 48 timer senere står deres bil i indkørslen igen,helt uden skærmkant-rust eller noget og har såmænd lige været en smut ved bageren. Fanme en hurtig reparation da

NEJ! Der er bare flyttet plader over også kører det igen.

Skal jeg bare lade som ingenting eller hva,jeg har et udmærket naboskab på trods af div små ting der har været omkring deres møghund der render løs og jager spejdere med lodsedler,eller jager vores hund ind igennem vores hus og jeg selv må bagefter og smide den ud osv osv. . . Vi har holdt et ok naboskab på trods af det for jeg gider ikke bøvl.

Men nu den her bil,hvis han kører en af mine drenge ned hvaså! eller andet der kan ske.

Eller kan man lovligt flytte plader over på en importbil ? Det har jeg så ikke hørt om før !

Jeg gider ikke gå rundt med den her viden,men jeg så selv han flyttede pladerne i går


 Mvh Henrik

11 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Det er da svindel af værste slags, men hvis du roder op i det, starter du måske en større nabokrig, jeg ville betænke mig voldsomt med at anmelde.
En snak med manden, hjælper jo nok ikke, han er helt sikkert klar over, at det er hamrende ulovligt.
En anonym henvendelse til skat, kunne måske være en mulighed, men mon ikke naboen gætter hvem der står bag.

mvh jens
Træls situation, - det får dog en ende, når den skal til periodisk syn. Rent forsikringsmæssigt, mener jeg at selskaberne har en fælles pulje der dækker i en sådan en situation, de vil så kræver pengene tilbage fra ejeren. Måske lig med ny nabo, hvis han skal udrede en stor pose penge til dem.

Men jo det er noget svineri, for i bund og grund er det jo resten af familien danmark, der skal betale når nogle kører på frihjul.
Kan jo håbe på at politiet holder en lille paragraf 77 eftersyn i nabolaget.
@ nallerplys... Det er jo dig han "stjæler" fra. Og alle os andre.
Jeg har f.eks. betalt mit bidrag til den fælles kasse, da jeg efter at have boet i 6½ år i Tyskland tog min bil med hjem og betalte importafgift/registreringsafgift.
Og den afgift skal din snylternabo naturligvis også betale

Jeg synes rent ud sagt at sådanne typer er en pestilens for vores land og burde have et spark i deres fede røve.
Det er bedrageri og jeg opfordrer til, og håber på,  at du anmelder ham.
Det ville jeg gøre uden at tøve. Uanset naboskab m.v.

Du kommer alligevel, pga. dette, til at hade ham og hans selvtilfredse smil, når du ser ham... desværre.

@ djaydjay... har du hørt om udskiftning at stel/motornr.?
Så det er bestemt ikke sikkert at det opdages.
Den type mennesker kender formentlig også en korrupt synsmand... tro mig de findes. 
Det har endda været afdækket på landsdækkende TV.
Hvis man tror det var en enlig svale...så tror jeg man tager grundigt fejl. 

 " Hvis alt ser ud til at være i orden, så er der noget du har overset "


Med venlig hilsen

Jan

Solus 24 "Ofelia"   ___/)__/)_            www.solussiden.webs.com

jbr > Ja, det har jeg hørt om, men det kræver altså lidt at kunne udføre den opgave så det ikke kan ses, og de korrupte sysnfolk tror jeg bestemt er et fåtal.
Men jo alt er muligt, men jeg opfattede det som det var den lette GDS-løsning der var brugt med blot at flytte pladerne.
Hvorfor ikke give politiet et praj om det - men sig at du ikke vil indblandes p.g.a. naboskab - spørg om de ikke kan forklæde det som et rutinetjek - hvis en af patruljevognene lige får øje på ham på vejene...
Jeg har gjort det, hvor folk har kørt rundt med 4 børn bagi (det ene var et spædbarn, der lå i armene på en større søskende). Det var en lille rummelig golf - i sin "bedste alder+" på gule plader - det var nok derfor der var plads til de 4 børn. Når der er sæder bagi er der som regel kun plads til 3 - og så skal man jo have autostole og alt muligt - Ej det var nok for bøvlet for familien - og så sparede de jo også afgiften på de hvide plader...
Annonce
Det med at tippe politiet og bede om at man ikke bliver nævnt for misdæderen, kan man godt glemme.

Med venlig hilsen
ktm

 

Nu kan man jo heldigvis lave en anonym anmeldelse...

Så mener jeg, at man har gjort hvad man kan.

 " Hvis alt ser ud til at være i orden, så er der noget du har overset "


Med venlig hilsen

Jan

Solus 24 "Ofelia"   ___/)__/)_            www.solussiden.webs.com

Det er vel Told og Skat der skal have besked.
SKAT får helt automatisk besked, når Politiet har været på besøg

 " Hvis alt ser ud til at være i orden, så er der noget du har overset "


Med venlig hilsen

Jan

Solus 24 "Ofelia"   ___/)__/)_            www.solussiden.webs.com

Hvis naboen f. eks har søgt om af at få "nyt" (genopfrisket) stelnummer pga at det er ulæseligt, så der der ikke mange muligheder for at opdage snyderiet..

Har kendt flere, der har lavet det nummer.. Og det er ikke svært, at snyde der..
Der er yderligere 1 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis