Reperation af trappe af munkesten. Alfix fliseklæber?

Jeg har en trappe hvor stenene er faldet af og løse. Det må være tidens tand og den kolde vinter.

Sidste år forsøgte jeg at lime et par af stenene med alfis fliseklæder, men de har sluppet igen. Jeg slog så meget af det gamle klæber af som muligt og limede dem, men det virkede åbenbart ikke.

Hvordan griber jeg dette an? Skal der nye sten til? Skal jeg igang med vinkelsliber eller hvad?
Det skal lige nævnes, at det er et hus jeg har lejet, så jeg ønsker ikke at bruge en "bondegård" på den trappe...

5 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Hvilken klæber fra Alfix brugte du ? Var den beregnet til udendørs ?

Umiddelbart vil jeg mene at LIP's blå multifliseklæber vil kunne holde (den er den jeg kender bedst), men hvis det var den dyre fra Alfix du brugte, så burde den være lige så god - og så skal der åbenbart andre midler til.

Der må være nogle murere herinde, som ved det.
Det var noget jeg fik af et familie-medlem, så jeg ved ikke helt hvilken version det var...

Men hvordan kommer jeg videre? Kan jeg bare bruge LIP's blå multifliseklæber ovenpå det gamle. Jeg vil naturligvis rense det værste af det gamle af først...
Jo renere jo bedre, men ellers kommer du jo blot til at lave det om til næste år, hvis det ikke holder, - så pyt. ;-)
Det er naturligis ikke munkesten, men herregårdssten.... Doh... tanketorsk...

Men jeg tror jeg ahr fundet løsningen....:

Du renser den helt af med en mejsel og hammer... Så bruger du den frostsikker fliseklæber lavet til udendørsbrug, din lokale byggemarkede ved lige hvad for en det er...
Hvis det er muligt, prøv at lave lidt fald/hældning på trin fladen
så vandet kan rende væk og der ikke opstår mulighed for stående vand og derved frost sprængninger som bonusgevinst.
Blå LIP multi fliseklæb er god til udendørs brug.
Kender ikke Alfix fliseklæber, men de har sikkert et produkt der kan det samme som LIP?.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis