Isolerings krav tilbygning 2010 kan ikke finde noget med MM.

I forbindelse med at jeg forsøger at regne en pris ud materialer, på hvad det vil koste at lægge den gamle stald til vores hus (de er sammenbygget)

Er jeg rendt ind i problem kan simpel hen ikke gennemskue isoleringskravene i br2010 de er jo kun opgivet i u-værdier og har brugt en ½time på goggle uden at blive synderligt klogere.

Nogen der kan sige hvad milimeter krav der er til isolering er i mit tilfælde

Ydervægene er mursten jeg regnede med kunne isoleres indefra og der efter gips plader på. Hvad ca mm der??

Gulvet skal være med gulvarme hvad ca. mm der??

Og loftet hvad ca. mm der ?? ( der er kun spærene ovenover)

4 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
prøv at kikke på rockwool`s hjemmeside der står sikkert noget som du kan bruge
Det er fordi der i ikke er direkte krav til isoleringstykkelser i bygningsreglementet. Til gengæld er der krav til, hvor meget energi dit hus må bruge.
Så vidt jeg husker findes der dog nogle minimums U-værdier i reglementet. Ud fra dette burde det være muligt at finde en konstruktion, der opfylder disse krav.
Men hvis det skal være helt rigtig burde det regnes igennem, for at fastslå hvor meget energi huset bruger.
Kik ordentligt efter! :o)
Se her: http://guiden.rockwool.dk/konstruktioner/vaeg/tunge-ydervaegge?page=1957
Du finder isoleringskavene i BR08 i tabellen "mindste varmeisolering" og de konstruktioner og isoleringstykkelser kan anvendes hos Rockwool.
Vær opmærksom på at du (formodentlig) skal overhorlde energirammerammekravene i BR08. Hvilket betyder at der måske skal isoleres yderligere, eller der skal gøres andre foranstaltninger.
Endeligt. Eftersom bygningsisolering mere er investering end omkostning kan du bare sige 400 mm i taget, 300 mm i væggene og 200 mm i gulvet, (gulvvarme 300 mm).Iisolering jo. Dertil lavenergiruder og ditto - pærer.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis