Solceller... Lyder jo som en rigtig god investering.

Hej
 Så et indslag på tv/midt-vest i søndags. Kan ikke lægge linket ind. Men, google :  tv2 regionerne net tv.  Tv/ midtvest d. 18 juli. Det indslag med Måler render baglæns.
 Det lyder som om at man kan lave gratis strøm med solceller ved en investering på 90000 kr, ( 3700 kw, årligt) ved at man om sommeren "låner" til elnettet og om vinteren "låner" fra elnettet... Det ville kunne tjene sig hjem på 9 år og anlægget kan holde i 30 år....Men, hvad med afgifter er man også fritaget for dem...

mvh 777
Hej  Så et indslag på tv/midt-vest i søndags. Kan... Vis hele indlægget
14 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
Skrevet af sonaz40 på 18 aug 2010 18:31
Jeg vil ved vores kommende ombygning af huset helt sikkert opsætte solceller på hele sydsiden af taget, det er der økonomi i og det er godt for naturen.
Ingen tvivl om at det er godt for naturen men hele din syd side siger du? Enten har du et lille hus eller en stor tegne dreng

Ud fra de priser jeg kan se her:

http://www.jysksolenergi.dk/Tagbaserede.html

http://www.wellmore-energi.dk/p14.asp

Der vil 8 m2 sol celler koste ca 40.000 kroner som producere ca 1000 kwh pr. år.



Husk du maks på producer 6000 kwh pr. år (mener jeg).


Med venlig GDS hilsen Mads

P.S. Har ingen håndværksmæssig uddannelse

Se

www.dk-energi.dk

her kan du købe 3KW solceller for under 85000 det er nok danmarks billigste tilbud
de har også tilbud på varmepumper og solfangere og mimi vindmøller

@ osolomio
Har du fået etableret dit solarus anlæg?
Påtænker selv at undersøge om det kan være en løsning for mig. Er nu igang med at finde alternativer til en gammel gaskedel.bruger idag ca. 3000 m2 gas, så en varmepumpe er oplagt.
Er der andre som har stiftet bekendtskab med solarus hybrid kollekter ?
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis