WD my passport essential ekstern harddisk

Jeg har købt en ekstern harddisk af mærket Western digital my passport, den har jeg været superglad for og jeg har selvfølgelig lagt en masse ting over på den, som ellers tog plads på min computer bl.a. en masse billeder. Meeen så en dag hvor jeg tog den ud af skabet og satte den til poppede den ikke op som den plejer, jeg søgte rundt på computeren og kunne ikke finde den nogen steder, jeg prøvede en anden ledning, en anden computer lige lidt hjalp det.....
Når jeg sætter den til er der lys i den og den siger en lyd, men ikke den lyd som den plejer at sige, hvad kan der være galt og hvordan kan jeg få den lavet uden at miste de ting jeg har lagt på den? hvis der er nogen her der har en idé vil jeg blive meget glad
7 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
har du mulighed for at pille den ud og sitte den i en maskine ??
hvis hardisken er gået i stykker findes der muligheder for at genetablere de data der ligger på den

mvh/peter
Jeg vil jo mene at du på en måde har skidt i nællerne, for jeg tror ikke at en extern harddisk er beregnet på at pille af og på den exsisterende pc. Jeg har selv en på 1 Hb og den er da tilsluttet altid. Vil du gemme dokumenter og billeder over længere til, er det nok mere sikkert at brænde dem på en cd eller dvd, det gør jeg og har godt nok tæt på 600 stk. liggende.

V.h.  Håndværkeren
jeg tror ikke jeg kan pille den ud og sætte den i en computer, jeg kan ihvertilfald ikke se hvordan...
Og jo den er beregnet til at sætte til og tage fra, den er jo ligesom en slags usb-nøgle, bare i stor størrelse.
Der er altså forskel på en usb nøgle og en extern harddisk.
Usb nøglen er et fast medie lige som da vi brugte disketter i sin tid, hvor hardisken er lige som den du har i din pc. altså med et antal metal skiver der roterer med høj hastighed og så vidt jeg har forstået har en form for backup batteri.
Du kan sagtens skille den ad og tilslutte den i den stationære computer, vær dog opmærksom på at du mister garantien på den eksterne harddisk!
Men, tilbage til problemet, hvordan siger den når du tilslutter den? Klikker den med jævne mellemrum? Hvis ja, så er den desværre død, og der skal eksperter til at redde data fra den, hvilket er rigtig rigtig dyrt!
Annonce
Den klikker ikke, den siger mere sådan en lyd ligesom en kort melodi, det er lidt svært at beskrive, sådan lidt som hvis du har trykket et forkert telefonnummer og den så siger du-du-dut eller noget i den stil. Jeg ved ikke om det giver mening overhovedet.
Hmm, det er lidt svært at afgøre ud fra det du fortæller.. Har du ikke en lille lokal computerforretning der måske kunne tage et kig på den?
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis