hjælp til generator

hej jeg har brug for hjælp.
jeg har købt en generator i biltema 65 amp med indbyget laderelæ, men jeg mangler et diagram over vilke ledninger der skal til hvad, min gamle enerator har et laderelæ. min motor er en buck dv10. håber der er nogle der kan hjælpe så jeg kan få den monteret.
9 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Almindeligvis følger der altid et diagram med til en sådan generator, så fat i negerknoglen og kald biltema op. Sidder der et låg af en art på generatoren, kan diagrammet befinde sig på indersiden af dette.

V.h.  Håndværkeren
Typisk er der en terminal B+ (6 mm) der skal til batteriet, og en terminal (mindre) der skal til ladelampen. Ofte er der også en stel klemme, men den er lettere at gætte, da den ikke er isoleret fra huset.

/Ulf

Det er nemmere at hamre en skrue i, end at skrue et søm i....

Er en bilgenerator velegnet i en båd?

Mener bestemt at båd eldele er særlig "gnist sikre", for at undgå eksplotioner i motorrummet.
Ret mig hvis det er forkert

mvh jens

der er følgende stik på generatoren B + 6mm.  D+ lille hanstik. + lidt større hanstik. Og en ledning der stikker ud med et hanstik på, muligvis hedder det W.
find varen på biltemas hjemmeside. ofte linker det til en pdf vejledning.

Gå efter bolden - ikke manden.

Den glade ejer af en "Maxi 77" byggeår 1980 nr. 3012
 Svendborg

Annonce
har prøvet ellers tak
Som Ulf ganske rigtigt har skrevet er det da let nok B+ er til batteri plus - forbindes til der hvor batteriet er tilsluttet starteren som regel med en 6kvadrat ledning -( D+ ) er til ladelampen ( W ) er til omdr. tæller --------- en evt. B- er til stel ----- B+ kan også føres til en ladefordeler som der så fordeler ladestrøm videre ud til de respektive batteribanker man måtte have ombord.

Når alle forsøg går galt - så læs manualen - hvis den ikke er blevet smidt ud????

hej jeg prøver at monterer den i aften når jeg har fri, mange tak for hjælpen
Så virker den mange tak for hjælpen
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis