Hacket?

En eller anden fra langbortistan har været i min pc og brugt min hotmail+adreddekartotek til at sende reklamer for elektronisk tingel-tangel til alle i adressekartiteket.
Jeg har kørt div spyware programmer efter men de har ikke fundet noget.
Jeg har nu flyttet alle adresser til Gmail og tømt hotmailen, er der noget jeg kan/skal gøre.
Jeg bruger windows firewall - og den fri udgave af avasti, er der noget der er mere sikker?
Programmet er Vista.

Nu ikke alt for tekniske svar jeg er over de 60 og ingen pc nørd. onmousedown="return false;" src="/DesktopModules/ActiveForums/themes/LDS/emoticons/biggrin.gif" width=20 height=20>
10 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Hej Jaco.
Ja nu er jeg godt nok kun 59, men vil da fortælle dig at der altid er nogle små hager ved at bruge gratis programmer. Det er som regel ting der ikke betyder så meget og så aligevel som du har erfaret.
Løsningen er egentlig meget enkel, køb dit virus program, så er 99,999999 % sikker på at der aldrig kommer noget ind på din pc. du ikke har bedt om.
Men pas iøvrigt mpå med hvem du giver din mail, de er ikke alle sammen så fine i kanten.

Jeg bruger på tredie år Bullguard Antivirus system den har alt hvad du har behov for, bla. også en spamfigter i din mailadr. Og har du den først indstaleret er den utrolig nem at indstille, alt er på Dansk. Det vil koste dig omkring 300,00 Kr. om året, penge som jeg syntes er rigtigt godt givet ud.

V.h.  Håndværkeren
helja, forklar nærmere, den der fattede jeg ikke. evt.med link. mvh john
Hej Jaco..
jeg er absolut ikke expert.. Men vil mene at du er mere sårbar når du bruger de om talte programer til mail.. når du bruger hot og gmail.. er alle dine kontakter ikke på din egen pc, men på hot og gmail server. alså mener jeg, du er mere sårbar overfor misbrug uanset hvad DU bruger som firewall (det er ikke dig der bliver hacket, men hot/gmail).. Hvis du fx bruger outlook er alle dine kontakter på din egen pc, også er det din egen "pc_sikkerhed" der kan forhindre misbrug..
Hvis jeg tager helt fejl, vil jeg gerne at en lige kommer ind og retter..
Mvh Jan J
Det er ikke Gmail eller hotmails server der bliver "cracket" det er folks password... som regl så benytter folk for nemme passwords, en føsdag, eller de sidste 4 fra deres person nr.....

1. Skift dine passwords til mail så de er min 5 bogstaver og 3 tal.. så vil det tage LANG tid at cracke det..

2. Som håndværkeren siger så køb dig et antivirus program, og den han henviser til er pt et af de bedste.

3. Få dig en mail klient på din computer og tilføj din mail addresse til dette..

4. Skift til en anden internetbrowser, lad VÆRE med at benyt Internet Explorer, det er en hullet si.... Benyt Safari, Firefox eller Google Chrome...

5. Brug den sunde fornuft når du surfer rundt på nettet, lad være med at sige ja til popup bokse som du ikke kender eller har henhold til den side du er inde på (når man er på netbank siger man som regl ja)..

6. Har du ikke en nørd i din fam der kan guide dig på rette vej...



Og så til dit problem, hvis der er en der har benyttet DIN konto og DIN maskine så har du ikke virus, hvis din mail SELV har sendt mails rundt til alle i din addr. liste så HAR du nok en virus ja...


Og alle de problemer kan du løse ved at skifte dit password..


Og så er det godt at høre du er skiftet til Gmail det køre en del bedere end hotmail...


Mvh mkh

Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.
Annonce
Tak, i har da hjulpet mig en hel del af vejen, jeg vil så til at skifte browser, har crome til at ligge i forvejen. å den bliver den foretrukne.
Password, den jeg har er på 8 bogstaver 4 tal, den burde da vel egentlig være ret sikker, men kan da selvfølgelig blande det lidt bedre.
Min outlook vil af en eller anden grund ikke fungere, den må jeg lige have en kyndig til at se på.
Jeg føler mig da lidt mere rolig efter jeres forklaringer og forslag, det andet er altså pi..... irriterende.
mvh
john
I Windows Wista hedder den blot Windows mail men den er næsten den samme som Outlook Expres. Nu er Wista det værste der nogen sinde er kommet fra det firma, så glæd dig til den nye bliver frigivet, den skulle være meget bedre.
Windows 7 er frigivet det skete for længe siden...

Ville også smide windows 7 på den maskine (hvis den ikke er af ældre udgave for så kan den ikke trække det....)

Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.
Maskinen kan sagtens trække den det er en HP 3642 slim, 4gb ram den kører med en 64 bit vista.
Er man ikke allerede begyndt at brokke sig over win 7?
mvh
john
Man har brokket sig over windows altid, men windows 7 er et af de bedere, det bedste de efter min egen mening er XP Pro..


Du kan evt hente dette og se om din maskine er "god" nok


http://www.microsoft.com/downloads/details.aspx?displaylang=da&FamilyID=1b544e90-7659-4bd9-9e51-2497c146af15

Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis