hvordan pumpe vand ud af sænkekasse til kraftværk

hej nu søges der virkelig gode hoveder til min vanvittige gode ide som er en blanding af gammel og måske ny teknologi, det vil tiden vise. jeg læser personligt så mange indlæg som muligt her og fornemmer jo en stor interesse for nytænkning og det at skabe selv, noget der drejer rundt, noget vi kan få ud i den anden ende, og det er helt vildt spændende, tak for det. her er så min lille måske, store ide, hvis det går og løse et stort problem, at få vandet ud igen.  er det muligt uden at bruge samme energi på dette , som det kan skabe , eller bare 50  procent overskud ,  må jeg nok indse jeg er gået glip af adskillige milliarder kroner , men pyt man kan jo ikke tage nået med herfra, vel. ideen går ud på grundlæggende at lave et vandkraftværk i lige linie som norske hydro i  rjukan og mange andre steder der man har kunne bruge vandets narturlige nedafgående kraft til at dreje turbiner og skabe strøm, så er det vist penslet nok ud. jeg vil i flade danmark og andre steder også bruge dejlig grøn vandkraft , hvis muligt. lad os tænke stort et øjeblik og  tage en kasse i stål som et skib på fks 100  kvadradmeter  , med nogle høje sider , sænk den godt ned i vandet  og forankre den der permanent. jo dyber bunden i kassen er fra vandoverfladen jo bedre, jo mere tryk får vi til vores turbine. nu har vi skabt et vandfald der kan bruges til noget, eller hvad. det var det grundlæggende i det her. nu er der en hulens masse parametre der skal belyses, som jeg ikke har forstand på, søjlevandtryk osv osv. jeg har i flere år gået og  funderet over hvordan jeg skulle få det her vand ud igen, og i særdeleshed hurtigt nok, og der er jeg nået frem til at det  er muligt og bruge den generede fremdrift i vandet til og få det ud et stykke af vejen men ikke hurtigt nok. det ville også være muligt og lade vandet strømme ind til land i kæmpe stålrør med fald på ned i et kæmpe hul, ja måske i farum grusgrav, den er dyb, men vil kun fungere indtil det er fylt op m. vand og blive samme højde som havoverfladen. og det er måske bare og flytte problemet videre på land, få vandet ud er den største opgave og måske umuligt. jeg vil gerne have alle gode som dårlige synspunkter på dette både fantasifulde og seriøse indlæg , som faktisk i min verden har stort posientiale. det kan være en turbine der generere et kæmpe tryk til pumpe, vacumbaserede teknologi osv. er det muligt og lave strøm til et hus er det bare og bygge større.

norway

hej nu søges der virkelig gode hoveder til min... Vis hele indlægget
16 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
Hej alle

Jeg har fundet løsningen på vandproblemet

Så er det bare at gå igang med at bygge efter billedet.

MVH
Georg Gearløs

Hej igen igen

Så har jeg lavet en model af det første billede, så det kan altså lade sig gøre.

MVH
Georg Gearløs


Du er genial, Georg.

Kommer, uvist af hvilken grund til at tænke på thermodynamikkens tredie hovedsætnig, som min far ofte forklarede med at intet kommer af ingenting, kun lommeuld.

Chr.


Selvrensende filter = et filter du selv skal rense.

Bankrådgiver = Rådgiver banken om, hvor mange penge de kan plukke kunden for.

Alt hvad jeg gør er forkert. Deri går jeg aldrig galt.

hvorfor lave en sænke kasse, hvis man løfter kassen op i luften har man E-pot, den energi mænge kan man bruge i en generator, hvor udnyttelsen er god. Det er bare med at lave kassen stor nok i volumen.

Hvad er problemet hvor meget energi skal man bruge det næste døgn ? så skal der bruges X liter væske i højden y.

en vind trukket Archimedes' skrue kan nok holde kassen fuld med væske. Hvad venter vi på ? :-)
om det relt funkere hmmm det er et forsøg værd.
om det kan afprøves.!
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis