Overskabe til køkken

Hej allesammen

Jeg har taget det store skridt at blive husejer og skal have nyt køkken.
Jeg drømmer om et overskab med vitrinelåger der kan åbnes fra begge sider, dvs både fra køkken og spisestue.

Er der nogen der har en god idé til hvordan det kan lade sig gøre?

Jeg synes jo det er en oplagt, smuk og praktisk løsning, men inde ved HTH syntes de slet ikke det var muligt

7 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Hej og velkommen på LDS.

Det kan da godt lade sig gøre, jeg forstår ikke rigtigt HTH udmelding, hvad var da HTHs' argumenter for at det ikke skulle være muligt.

Jeg ville prøve at kontakte en måske flere andre køkkenleverandører med dine ønsker, alt er jo muligt det kan jo "kun" komme an på pengepungens størrelse.

Der er jo nok af køkkenfirmaer om buddet så prøv det i første omgang.

M.vh. maskinsnedker'

Må jeg på min vanlige vis takke på forhånd for et eller nogle svar?
Med venlig hilsen 
maskinsnedker. (emeritus)

Den korteste vej mellem mennesker er et smil.

HTH mente ikke at skabene kunne blive stabile nok uden bagpladen, desuden er de i tvivl om hvorvidt de bliver deforme

Jeg har kigget lidt på andre firmaer, men har ikke fundet standard overskabe der kan åbnes fra begge sider.

Vi har lige bestilt nyt køkken, (skal laves/sættes op i den kommende sommer ferie)
Vi var også i HTH, de imponere ikke med deres rådgivning. Der var ingen ny tænkning og løsninger, havde selv nogle ønsker de ikke kunne hjælpe med, men fandt en butik hvor de var super dygtige, hjalp med det hele og kom med ideer.

Tror det skab du søger, er noget som skal special laves, alt kan lade sig gøre, men at hænge et standard skab op, uden bagplade og kun fæstet i toppen, ville være for usikkert.
Jeg ville mene at det skal laves i nogle stærkere materialer.
Hvis ikke du lige selv vil kaste dig ud i projektet, er det nok en snedker som skal på banen.
Det kan godt lade sig gøre. Der er tidligere opstillet køkkener, hvor rummet er opdelt i køkkensektion og spisesektion.

Under skabene skal der monteres ståldragere/stålprofiler  der understøtter skabene, og er fastgjort i begge sider i f.eks. væg eller anden lodret støtte.

Så skal man bare finde skabe der har låger i begge sider.

Hans.
Annonce
Jeg havde også tænkt på at lave en "sandwich" med skabene forsvarligt limet mellem to plader i top og bund der kunne stive dem af...
der skal alligevel en pynteliste foroven til at lukke samling til loftet og forneden til at skjule spots.
Jeg har adgang til loftsrummet, der er uudnyttet, så kan nemt lave en ordenlig forankring deroppe. Vil rigtig gerne undgå at have lodret støtte yderst for at få et lettere look.
Vi har netop fået nyt køkken fra Trend Køkkensnedkeri. Jeg vil tro de kan lave det. De har bl.a. lavet et skab til os med jalousi. De er nok lidt dyrere end HTH, men de er dygtige og leverer varen.

Uffe Hagen

Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis