renovering af 1 sal

Har lige et spørgsmål vedr topic. Vi overvejer at totalrenovre vores 1 sal. dvs nye vægge og isolering (hvilket er en mangel i dag) gammelt hus. Kan man så senere hen lægge nyt tag, eller SKAL det gøres inden man starter på indvendige vægge? Det er bare for dyrt for os nu, at skifte taget, så derfor ville vi vente med det.

Mvh Jesper

Jeg spørg kun for at blive klogere.

5 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Det ville klart være at foretrække at lave taget først, men omvendt kan da også lade sig gøre.
Hej Koluda.....

Du hjælp mig for et års tid siden da jeg isolerede vores krybekælder Det er bare sådan lidt skidt hvis man ska starte med at bruge 100 kilo på nyt tag, inden man kan komme i gang med det man egentlig vil..

Jeg spørg kun for at blive klogere.

Ja, det er altid noget møg når man skal prioritere tingene.

Men hvad er standen på taget i dag, og hvad er der på ?

Har man ellers et tæt tag, er der jo ingen problemer i at lave det omvendt...
Vi sidder i samme situation. Vi er lige pt igang med at skifte tag og derefter indrette 1.salen. Vi valgte at skifte vores ellers stadig gode eternittag da vi skal ha sat 6 velux vinduer og en stor kvist i huset. Alt i alt er det sgu en god invistering. Nu skal vi ikke tænke på taget de næste mange år og samtidig får vi sat vinduer i alle værelser. Men det gribersgu om sig. Vi skulle egentlig bare have haft 2 velux, men endte op med 6stk samt en 3m bred kvist.

Det bliver bare super og meget skønnere at komme igang med den egentlige opgave når men kan se hvad man har fået ud af de "opstartspenge" der gik til taget
Vi sidder i samme situation. Vi er lige pt igang med at skifte tag og derefter indrette 1.salen. Vi valgte at skifte vores ellers stadig gode eternittag da vi skal ha sat 6 velux vinduer og en stor kvist i huset. Alt i alt er det sgu en god invistering. Nu skal vi ikke tænke på taget de næste mange år og samtidig får vi sat vinduer i alle værelser. Men det gribersgu om sig. Vi skulle egentlig bare have haft 2 velux, men endte op med 6stk samt en 3m bred kvist.

Det bliver bare super og meget skønnere at komme igang med den egentlige opgave når men kan se hvad man har fået ud af de "opstartspenge" der gik til taget
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis