hjælp båd køb

Hej igen
og ja det er ham igen igen. har nu været ude og se/sejle i en del motorsejler/sejlbåde.
 jeg og lille mor er enig om at det bliver altså en familie sejlbåd, til næste år
  minium fod 30 maks 35fod
maks pris 210000,kr
minium faste køjer 3  
 skal være sejl klar
lyder det urimlig? nogle forslag? nogle her på LDS der har noget til salg?

    alle svar og råd modtages med tak,                         


Mvh D.s

  At Sejle er at leve.

Blue Dane 32.   Årg 78

 

33 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Ikke hvis det er en ren sejlbåd du vil have, men skal det være en motorsejler, skal du nok hoste op med flere skillinger hvis det skal være noget der også er noget der er iorden.
Prøv at kigge på DBA eller G&G der er et rimeligt udvalg.

V.h.  Håndværkeren
Her kan du søge med udvidet søgemuligheder. dvs. længde og pris.

Og bådmagasinet har også brugtmarked.

Personligt mener jeg ikke det behøver at være hos en forhandler... Vi købte brugt båd hos bådkommisæren lige før de gik konkurs.. så der røg garantien.

Gå efter bolden - ikke manden.

Den glade ejer af en "Maxi 77" byggeår 1980 nr. 3012
 Svendborg

Hej Grandoldman og Håndværker
ja der er sku mange fine skibe rundomkring syntes det er svært at vælge.
det er mange penge i min verden. og lang tids opsparing der skal bruges rigtig. men kan godt li albin og maxi måske en drabant,
har oss set på en ohlson 8:8 i dag den er godt nok ikk 30 fod men god plads om læ. hva med en Winga 29 kender i sådan en båd,?

surt med garantien på dit skib, men der er vel ikk meget bøvel med en maxi båd har kun hørt godt om dem  
Tak for svar og tip

Mvh D.s

  At Sejle er at leve.

Blue Dane 32.   Årg 78

 

Ja en Maxi 77 er en god familiebåd. Den er ikke så meget sejlareal og så trækker dem mest med forsejlet.
En båd der virkelig føles sikker og skal ikke krænge lige så meget som mange andre. Alt efter udstyr og stand kan du få sådan en for mellem 50k og 100k. Vi har sat rigtigt køleskab i vores og det er vild luksus.
Der er 5 køjer, men den ene er en stikkøje og den er nok bedre til max 4 personer.
nu er 7730 lidt langt væk, ellers kunne i få en tur i vores.
Måske i skulle kigge efter en billigere båd og så have plads til nye sejl og nogle forbedringer i økonomien.
Jeg kender desværre ikke så mange andre både. Men er forelsket i en Tango 30.

Gå efter bolden - ikke manden.

Den glade ejer af en "Maxi 77" byggeår 1980 nr. 3012
 Svendborg

1000 tak for dit tilbud om sejltur det er meget venlig af dig,
vi kommer meget omkring om sommeren så måske kigger vi forbi en dag
har lige fundet en dufour 3800 hos floor marine som jeg måske vil se på i næste uge den er oss i ´den blå avis, den ser ok ud  har familie i søndersø og er kommet på bøsøre strand camping de sidste 6 år meget dejlig plads

Mvh D.s

  At Sejle er at leve.

Blue Dane 32.   Årg 78

 

Annonce
PS til Grandoldman

der ligger oss en ÅH 30 i svendborg er det en du har set eller kender?
     Den findes også i den blå avis (sejlbåde 100000 til 200000kr side2)

Mvh D.s

  At Sejle er at leve.

Blue Dane 32.   Årg 78

 

Hvor stor skal den båd være du leder efter ?
Skrevet af DS på 20 jul 2010 00:19
Hej igen
og ja det er ham igen igen. har nu været ude og se/sejle i en del motorsejler/sejlbåde.
 jeg og lille mor er enig om at det bliver altså en familie sejlbåd, til næste år
  minium fod 30 maks 35fod
maks pris 210000,kr
minium faste køjer 3  
 skal være sejl klar
lyder det urimlig? nogle forslag? nogle her på LDS der har noget til salg?

    alle svar og råd modtages med tak,                         




Gå efter bolden - ikke manden.

Den glade ejer af en "Maxi 77" byggeår 1980 nr. 3012
 Svendborg

Hello DS.

Jeg er sikker på der er rigtig mange dejlige både der vil kunne udfylde jeres drømme og tanker om en båd.
OG hvor du vil købe er op til dig selv :-) Men privat bør prisen være "rigtigst" og de fleste "frohandlere" driver kommisions salg, altså de formidler salget! Så hvor meget deres "garanti" er værd ved jeg reelt ikke.

Men har I overvejet at kigge mod Sverige for at se udvalger derovre?

Jeg har selv kigget den vej ( mange år siden og endte med at købe en dansk båd) Gennerelt er mange svenske både meget veludstyrede. de har tradition for ta ligge meget for svej og i hele sæsonnen, så der er ofte varme osv i båden og ganske godt grej til at bruge båden i hele sæsonen. Priserne har været rigtige.. men er jo lidt afhængig af kursen på den svenske krone..

Måske der er endnu bedre priser oppe i Stockholm området.... Der er rigtig mange både i området så udvalget er stort....

Min ikke der findes en svensk udgave af DBA....

Held med kiggeriet....

MVH Njord
Nu nævner du selv både Albin, motorsejler osv.
Jeg er klar over at denne her ikke lever op til alle dine krav, men jeg er selv lidt vild med sådan én
Det kunne godt gå hen og blive min "næste" båd, efter Solus 24.
Det er en Albin 82 MS og den skulle efter hvad jeg erfarer, være en af sin tids bedste "sejlbåde" blandt motorsejlerne... om det stadig holder vand, ved jeg ikke?
Jeg kan mindes, at de der testsejlede den var imponerede over dens gode sejlegenskaber for sejl. Kombineret med med motorsejlerens komfort, ser jeg det som en god båd for os der ikke bliver yngre...
Den kan erhverves for ca. det beløb du nævner.
(Den viste båd er ikke til salg)

Denne her er til gengæld til salg i Sverige til 250 svenske kilo. Ca. 195.000 DKR.
http://www.blocket.se/ostergotland/...w=3&last=1
Havde tiden været moden, ville jeg være på vej til Sverige lige nu


 " Hvis alt ser ud til at være i orden, så er der noget du har overset "


Med venlig hilsen

Jan

Solus 24 "Ofelia"   ___/)__/)_            www.solussiden.webs.com

Der er yderligere 23 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis