hjælp til golf

Hej jeg er ved at tage toppen af en golf fra 91. Jeg kan simpelthen ikke løsne bolten på krumtapakslen. Den som sidder og holder remskiven. Jeg vil jo også have ny tandrem på.

Må jeg varme lidt på bolten? Problemet med det er vel at den udvider sig??
Eller kan jeg bore hovedet af bolten og derefter tage restbolten ud .
Håber i kan hjælpe.
 mvh
alte

<p>&#160;</p>
26 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Kender ikke din Golf, men det kunne jo være et linksgevind...

Bent.

Hvorfor vil du løsne remhjulet på krumtapakslen?
Bolten er ofte limet med loctite
Du skal bruge en kraftig luftnøgle

Hvis du tør så du kan bruge starteren til løsne bolten.Jeg har prøvet og det fungerede fint,men pas på det er ret store kræfter du arbejder med når starteren skal løsne bolten.
1.Gør noget så motoren ikke starter
2.Sæt en topnøgle evt en stjerne-gaffel af god kvalitet fast på bolten, nøglen forlænges evt. med et rør, som spændes fast ved trækakslen eller til en vange -herefter drejes start nøglen,men kun så starteren kører et par sekunder -så skulle bolten være løs.
Jeg skal have den af så jeg kan skifte tandremmen, der sidder jo en skærm omkring tandremmen som jeg mener der kun kan komme af når remskiven ikke er på.

Arne-gtx det lyder voldsom den måde med starteren, men hvis der ikke er andre måder...jeg har lufynøgle men jeg har ikke tryk nok til at den rigtig kan bruges. Nu har jeg taget toppen af, men det har vel ingen betydning for din måde at gøre det på??
MVH
Alte

<p>&#160;</p>
Annonce
betyder intet at toppen er fjernet -så starter den ikke når du prøver

ang.luftnøglen- ja den kræver en del luft og den skal være noget kraftigere end Harald Nyborg typen
du skal IKKE have tandremhjulet af , men remskiven til generatoren , den sider med 4 umbrakoskruer
nu har jeg skiftet tandrem på flere golf-er og har aldrig haft behov for at tage det af ( skulle du engang få brug for det , bruges en luftnøjle på mindst 1000 nm )
kan også godt være nødvendigt nogle gange at bruge slagnøjlen til de 4 umbrakoskruer i remskiven , de kan side ret godt fast , så sørg at umbrakonøjlen er banket godt i bund i skruerne
og gør ALDRIG som arne foreslår , det kan hurtigt komme til at koste et nyt tandremshjul og en beskadiget krumtapaksel
har set det før hvor kloge hoveder har brugt den løsning
så har man ikke det rigtige værktøj , så lån det eller lad være med at bruge fuskerløsninger til de vitale dele
Skrevet af bredker på 19 jul 2010 16:05
og gør ALDRIG som arne foreslår , det kan hurtigt komme til at koste et nyt tandremshjul og en beskadiget krumtapaksel
har set det før hvor kloge hoveder har brugt den løsning
så har man ikke det rigtige værktøj , så lån det eller lad være med at bruge fuskerløsninger til de vitale dele


+1  helt enig
Tak Bredker, nu fik jeg styr på det tak, men det undrer mig, at jeg ikke selv havde set den!! Ved du om det er muligt at planslibe et topstykke på sådan en golf. Der er ikke meget plads ned til ventilerne!!. Hvis det er muligt hvor meget skal så af. Skal manifold af til udstødning og skal knasten af.
mvh
alte

<p>&#160;</p>
Der er yderligere 16 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis