Hvilken gipsplade?

Jeg skal snart til at indkøbe et større parti gipsplader. Men hvilken type skal man egentlig købe, og er de dyrere også det bedre? Pladerne skal bruges til loft og isolering af ydervæg indefra.

Jeg vil købe i størrelsen 900x2400mm. Billigbyg.dk har pt tilbud på disse Opus : http://www.billigbyg.dk/shop/gipspl...8367p.html

Så er der jo også Knauf GDS plader samt deres A1 plader. Jeg er med på at GDS pladerne ikke er godkendt til brændhæmmende konstruktioner, men hvis de ikke skal bruges om sådan, er der så nogen kvalitets forskel at komme efter?
7 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
vis du vil have GDS plader så er de billige på e-trælasten

 Vestfyns betonboring

Ca. 50,- er en god pris for en godkendt gipsplade.
Ja, det var også min egen tanke. Men hvor meget skla man lægge i at den er 'Godkendt' - det behøver jo ikke at sige noget om kvaliteten? Jeg kan ikke finde nogle referencer til "Opus" nogle steder.

e-traelasten sælger Knauf A1 plader i samme mål til kr. 10,- mere pr stk. Jeg skal bruge omkring 150-200 stks, så forskellen ville være kr. 1.500,- til kr. 2.000,-, så det er ikke det der vælter budgettet - men lidt har også ret ;-)
Det er kun hvis du laver konstruktioner med specielle brandkrav du skal bruge godkendte gipsplader til det.

Jeg ville nok selv hellere købe knauf / lafarage pladerne som jeg selv bruger som et billigt alternativ, da jeg ikke kender de Opus plader heller, disse koster 51,-pr. plade incl. moms og levering i hele paller.
Annonce
Hvulke plader er det du omtaler - lafarage. Kan man evt købe dem online et sted?
Ved ikke om de kan købes Online, jeg køber dem selv hos XL byg i Slagelse, ved at bla. Bygma og Stark ikke forhandlede disse plader.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis