Glemte forankringsgrunder

Jeg har sat glasvæv op, men da jeg begyndte at male ovenpå så jeg at vævet begynder at falde af. Nu har jeg læst lidt på nettet, og kan se at jeg burde nok have brugt forankringsgrunder inden. Mit spørgsmål er så, om jeg kan gøre noget ved det eller om al vævet skal af igen ? Tak på forhånd
4 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Hvad har du sat det op på, gibs, pudset væg ?
Går det hele løs, eller er det kun få steder i samlingerne?

Har du brugt noget kvaitetsklæber?
Jeg har en gang brugt noget fra Jem&fix, det var utroligt dårligt, der kneb det også med vedhæftningen...
Har derefter brugt Flügger, det har virket perfekt, men andre kvalitets produkter, er naturligvis også ok...

mvh jens
Det er vist pudset væg. Det er få steder, ikke det hele.
Jeg brugte alm. vævslim fra Bauhaus og maling fra Becker.

Kan jeg komme forankringsgrunderen på nu? altså oven på vævet? Eller skal jeg se det an,og håbe på at vævet klistrer når jeg maler 2. gang?
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
Nej du kan ikke komme forankringsgrunder på nu!

Du må jo gøre op med dig selv om det er ok, og så evt efterlime løse samlinger.

Det kan være et større arbejde at rive det ned igen, du risikere at noget af pudset ryger med af, der hvor vedhæftningen er ok.

mvh jens
Dit problem er at limen tørrede for hutigt pga den manglende forankringsgrunder, væggen sugede simpelthen for meget og måske har du også haft lidt for lidt lim smurt på væggen.

Du kan med 100% sikkerhed glemme alt om at væven limer sig fast, når du maler 2. gang. Så enten ned igen, hvis det er rigtig slemt og ellers igang med at efterlime de løse steder, FØR du maler mere.
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.
Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også