Vindueskarm

Hej

Er der nogen der har erfaringer med at lave en vindueskarm under et Velux 78x140? Jeg er spændt på om det mon kan lade sig gøre.

Med venlig hilsen
Nyihus
4 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Det kan sagtens lade sig gøre - alt efter hvor højt vinduet sidder selvfølgelig.

Jeg har lavet det i en skunkvæg der er ca en meter høj, hvor vindueslysningen så gø lodret ned til ca 70 -80 cm og ender med en bundplade der går et par cm ud foran den lodrette skunkvæg. Det er vist en helt almindelig måde at gøre det på. Har desværre ingen billeder - det er ikke det hus jeg bor i nu.

/ Claus

Tak for det hurtige svar! Det er dejligt at høre, at det faktisk kan lade sig gøre. Jeg forestiller mig, at vores skunk skal være 60 cm, men at vinduet skal sidde over skunken ... Mon det så stadigvæk kan lade sig gøre?
Det kommer jo en del an på taghældningen, og tykkelsen på din tagkonstruktion incl isolering.

Men i noget der ligner en 45graders hældning, og med nutidig isolering kan du vel godt komme til at gå lodret et stykke ned, og så lave en slags karm hvis der absolut skal kunne stå nips :-) - men jeg tror det kommer til at se lidt sjovt ud. Hvis dit vindue er med redningsåbning skal du lige passe på du ikke kommer i konflikt med krav hertil - jeg kender dem ikke 100% for et tagvindue.

/ Claus

Det kan godt være jeg lige skal overveje det en ekstra gang så ... Jeg har også set nogen, der bygger hylder ind i skunken, som en slags reol under vinduet... Det kunne måske også være en mulighed?
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis