Dørkonstruktion

Hej med jer Hvad siger I til denne dør jeg har fået leveret, jeg syntes selv det er temmeligt tåbeligt og leverandøren siger det ikke kan være anderledes.

Billede af dør indvendig
Billede af dør indvendig

Mvh Lasse
4 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Det første der lige undrer mig, er, at der er vandnæse på indvendig side i sidepartiet. Det er en ufiks løsning! De to typer vandnæser på den gående dør ser også lidt ufikse ud. Her burde nok være mere ens profil på disse. Den nederste vandnæse ser ud som om, der er 'hylde'? Sådan lige hvad jeg kan se, så vender smigen den forkerte vej. Det kan i visse vejrsituationer godt lede vandet ind. Det er især denne, jeg ikke er så begejstret for.

Altså på min arbejdsplads  monterer vi også glasset i sidepartiet fra indvendige side. Men der godt nok ikke vandnæse her. På gående dør bruger vi alu-vandnæser som standard. Det er noget vi aldrig har hørt for. Så kunderne må vel kunne lide denne løsning.

Men ellers: beskriv lidt nærmere det der med 'temmeligt tåbeligt ...'

Svend Erik

Bygningssnedker

Døren er simpelthen vendt forkert.

Det er en udaf gående dør der er monteret indaf gående.

Tak for jeres svar

Jeg mener det er helt forkert at monterer listerne indvendigt da der er listerne der tager det hårde slid og sørger for at lede vandet væk fra vinduet. Så vinduet er monteret ii side partiet så vil vandet løbe ned af træet og først dryppe af i bunden af partiet. Udvendigt har de også lagt en silikonefuge mellem vinduet og rammen, vel for at prøve og undgå at vandet står og søber i tætningsbåndet.
Og det jeg mener med temmelig tåbeligt er at der sidder en vandnæse indenfor i mit hus

Umiddelbart så syntes jeg det ser ud som om de har vendt rammen i sidepartiet forkert

Mvh Lasse
Lasse, det er ikke særligt forkert at montere glasset indvendigt i et sideparti, når bare det bliver gjort på den rigtige måde. I dit dørparti er det dog ikke gjort så fikst. Så vandnæsen på den indvendige side, den er noget fusk!

Det med at glaslisterne tager 'det hårde slid', giver jeg dig ikke helt ret i. Derimod er selve kehlingen forkert! Den må IKKE være lige. Den skal være skrå, så regnvand ikke kan komme til at ligge på den lige kant. Og værre; der er risiko for, at regnvand løber ind i falsen, ned i tapsamlingen og med tiden risiko for råd. Der skal nemlig ikke meget sprække til ...

Det er muligt, at snedkeriet ved en fejl er kommet til at lave dørpartiet som udadgående dør, og har så prøvet at fikse fejlen med nogle forskellige vandnæser og noget fugemasse. Det er altså ikke så fint udført i det her tilfælde!

Hvis fyldningerne i dørrammen er monteret indefra?, så bestyrker det også min mistro, at dørpartiet er lavet til at være med udadgående dør.

Altså, jeg kan ikke lide vandnæsen på indvendig side, og det at vandnæserne har forskellige (og uheldige) udformninger. Det ser lidt fusket ud.

Svend Erik

Bygningssnedker

Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis