Isolering i forband

Hej Venner.

Jeg er ved at være færdig med at lægge mit første tegltag og det ser vældig fint ud:-)

...Men... i mens jeg gik ude og arbejdede, gik min ven inde og isolerede med 400 mm hippie glasuld....
Jeg har læst mig til at isolering skal lægges i forband så det ene lag overlapper det andet....
Men det er det ikke blevet...
Nu spørger jeg mig selv (og jer) om jeg skal tage det ned og starte forfra eller om det er marginaler vi snakker om og at jeg bare skal køre på....

Jeg er halvt igennem mine 150 m2 skråvægge...

Håber i har nogle gode bud..

Hilsen

Sune
4 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Det er da en fordelagtig arbejdsfordeling i har fået lavet der, en ude og nyde det gode vejr og en anden inde og isolere ;-)

Jeg ville tage det nederste lag af og ligge det så det lapper ind over det øverste. De timer det tager er godt givet ud synes jeg, og det er KUN nu du har muligheden for at gøre det rigtigt.
Skynd jer at få gjort det inden dampspærre og forskalling kommer op.



Hej Sune & velkommen.

Du har helt ret, din isolering skal da ligge forskudt, så du opnår den største isoleringsværdi, der er ikke meget ide' i at lægge isoleringen så der kan slippe varme ud til fuglene.

Hippie glasuld?? hvad er det er det fåreuld direkte fra klipningen? et helt nyt ord for mig derfor mit spørgsmål til dig, jeg har vist ikke fulgt rigtigt med hvad dette angår

Det er en rigtig go' ide' at lægge din isolering om, det ville jeg da gøre hvis jeg var i dit sted.

Rigtig god arbejslyst

M.vh. maskinsnedker.

Må jeg på min vanlige vis takke på forhånd for et eller nogle svar?
Med venlig hilsen 
maskinsnedker. (emeritus)

Den korteste vej mellem mennesker er et smil.
Tak for jeres svar.

Jeg tænkte det nok og det var også det jeg selv var kommet frem til.... men havde stadig et lille håb...

Hippie isoleringen var mere møntet på de 400 mm end typen af glasuld... alle jeg har snakket med siger at jeg har" hul i hovedet at lægge så meget i..". (det er et gammelt murmester hus fra 1935) "Al varmen ryger alligevel ud i gennem murene" siger de.... Måske har de ret og jeg bare er en håbløs hippie. Men jeg er sikker på at 400 mm er bedre end 300 og så kan man jo altid isolere væggene senere... taget skal forhåbentlig ligge 30-70 år endnu....

Med de 70 år i tankerne vil jeg lægge isoleringen i forband.... tak for tankerne.

Sune
Hej.
Her kan du se lidt om besparelser i kwh ved de forskellige isolerings tykkelser. Især fra 0-50 mm spares der rigtig meget. Det er der det batter.

Hul i hovedet med 400 mm isolering.. Det syntes jeg nu ikke. Med tiden tjener det sig hjem igen..Det er en engangs investering. Hvem ved hvad olie og el koster i fremtiden. Det bliver nok ikke billigere. Tværtimod..

Ja gør det ras1979 foreslår...

http://hmn.naturgas.dk/Kunde/SparEnergi/~/media/846306208538411EB5A5CC61101FF50A.ashx
mvh
777
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis