Samlebrønd... eller hvad sådan en hedder

Hej

Jeg har en "brønd",- sådan 2-3 teglrør der står ovenpå hinanden, hvor regnvand, men også afløb fra køkken løber ud i. Derfra løber det så videre i kloaksystemen når det når opl det rør der leder det væk. Men jeg opdagede den anden dag, at der var blevet noget fugtigt i det hjørne af min kælder, hvor samlebrønden står udvendigt. Desuden var der nærmest ikke noget vand i den, og jeg synes altid at der plejer at stå noget.
Mit spørgsmål er så, hvilken bund er der i sådan en brønd normalt?. Er den bare stillet på jorden eller er den lukket?

Jeg vil prøve at rense den i bunden med en "kloak-slam-opsnapper" og se om jeg bliver klogere på sagen..

mvh jan
6 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
jancar

jeg mener helt bestemt at en sådan "brønd" er/skal være helt tæt i bunden-

M.vh. maskinsnedker

Må jeg på min vanlige vis takke på forhånd for et eller nogle svar?
Med venlig hilsen 
maskinsnedker. (emeritus)

Den korteste vej mellem mennesker er et smil.
Hvis den ikke er hel tæt, så har du jo en nedsivningsbrønd, - og det er næppe ønskværdigt, slet ikke når der er kælder tæt på. Så bare af den grund burde du sikre dig at den er tæt.

Men hvis brønden er meget gammel, så er det måske ikke umuligt at den er lavet uden bund, - men tvivler, når der er kælder tæt på.
ok,- jeg må i gang med at samle det slam op der ligger i bunden af den, og finde ud af hvad status er der.

Den er sikkert fra husets fødsel, som er i1936
Nå det jeg troede at der var bunden, som var kommet til syne, viste sig at være en stor bræmme af fedt som havde sat sig hele vejen rundt i kanten af brønden. Jeg rensede det op, og og testede brønden ved at hælde vand i. Og vandet stiger da ikke,- og når jeg åbner brønddækslet nede i min have hvor ... noget af kloaksystemet samles, så kan jeg da høre at det risler og løber.... et sted hen. Men hvor hen!!? Kan sgu ikke hitte ud af hvordan kloaksystemet er skruet sammen her på matriklen. Kan man få det oplyst et eller andet sted?

mvh Jan
Hej Jan.

Teknisk forvaltning skulle gerne have en tegning over dit kloaksystem.
Måske ligger det langt væk. Men de skal have det.

Det tog ca en time at finde vores. Det lå på loftet i det nedlagt rådhus...!!


Næstformanden

Er ikke så aktiv i forummet for tiden...
Min sparsomme fritid går med ungerne, hunden og konen. I nævnte rækkefølge....
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis