AEG Slagskruemaskine

Hej.

Jeg har forsøgt at søge i forum, men uden at finde noget svar.

Vi står over for at købe hus og jeg tror det er en go undskyldning for at udvide maskin-parken lidt. Jeg har en dejlig AEG skruemaskine og kan købe en slagskruemaskine i samme serie og få et ekstra batteri med.

Problemet er min begrænsede erfaring med slagskruemaskiner.. - er de værdifulde ved gds-arbejde på hus og have? - kan de bruges som "normale" skruemaskiner hvis man skal sætte skruer i træ?

Hvad har I af erfaringer med den slags?

Jeg er ikke interesseret i vurderingen af AEG som mærke, men hører gerne specifikt om deres 14,4V slagskruemaskiner.

Mvh TroelsM
14 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Hej

Som jeg kan se kan man ikke slå slag-funktionen fra.

Til det du vil bruge den til har du nok mere brug for en Slagboremaskine. " Evt. AEG BSB 14 STX Li "

mvh
Freddie
Hej.

Tak for svaret.

Jeg har en skruemaskine og en slagboremaskine og en borehammer... - men så vidt jeg kan forstå så ligger slagskruemaskinen også et sted imellem ovenstående produkter.

Jeg gik egenligt udfra at slag-funktionen altid var slået til og at det var selve fordelen ved montering af (store) skruer i træ?

Troels
en slagnøgle er altid en god envestering når det gælder store "franske skruer"
og store karmskruer brædebolte.

for at skunde batteri skruemaskine i bundtrækket.!

en lille fif.

de kan trække skruehovedet ned i træet så det flugter med overfladen.!

jeg har sevl en fra bosch "lommeslagnøgle" bosch gdr 10.8 v-li.

den kan trække 8 mm. kamskrue med 108 neutonmeter.!

En slag skrue maskine ligger ikke mellem, den skruer skruerne i som en tryk luft skruemaskine. så den kan på papiret levere stort moment.
Du vil have gavn af en skruemaskine kombineret med slagbore funktion. Men kun hvis det er et murstens hus, ellers er slag mekanismen overflødig.

Jacob
Et godt eksempel kunne være karmskruer, når du skruer karmskruer i mursten eller beton så skal du normalt bruge begge hænder til at holde kontra, ellers risikere du vrid i håndledene og arme generelt. Med sådan en kan du nøjes med at bruge den ene hånd, uden at spænde det mindste i arm eller hånd.
Annonce
cobban88.

det hville give dig ret i.!

er at skrue store kamskruer i mursten eller beton
hvis den er meget stram med at skrue i så ender det med at du mister fodfeste
og blafrer rundt med batteri boremaskine.!
der kommer batteri slagnøgle ind.
og der kan du få "banket" store kamskruer i uden at der kommer sved på panden.!!!
Tak for svarene.

Jeg troede egenligt at en slagskruemaskine også var brugbar til træ-arbejde på huset når man brugte store skruer: terasse, carport, whatever med feks mange 50, 75 og 100mm skruer?

Nå, skal jo også lige ha købt et hus. - hvorfor er de så dyre? (I behøver ikke svare på det sidste)

Troels
De er også oplagte til andet skrue arbejde, men til præcisionsarbejde er de ofte for stærke, så det er lidt svært at få stoppet skruen i tide
Skrevet af cobban89 på 15 jul 2010 11:48
De er også oplagte til andet skrue arbejde, men til præcisionsarbejde er de ofte for stærke, så det er lidt svært at få stoppet skruen i tide

Min erfaring siger mig at de er både larmende og langsomme. præcisionen fejler ikke noget. Men det gør hastigheden og lyden samt det stress som skruebitten udsættes for.

Jacob
cobben88.

en slagboremaskine den er også god til skrue opgaver.!
men til de største skruer er en batteri slagnøgle er god til dem
men til gengse skrue opgaver er den rigtig god.!
men jeg tyder på at din slagboremaskine klabre i sejtrækket.(bundtrækket)
at den ikke bliver for varm (brændt plastik) fra vindinger i motoren.

din slagboremaskine er vel en muskelbundt. med 2 gear.

men en god arbejdsløs. når huset er hjæmme.?
Der er yderligere 4 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis