Udskiftning af udluftningshætte

Hej

Jeg har et hus fra 1971, hvor udluftningshætterne på taget er ved at blive nedbrudt. Derfor skal de have nye hætter. Men jeg er lidt i vildrede om, hvilken slags er nemmest at montere. Den type cementtagsten laves slet ikke mere og derfor må jeg finde på en løsning og mener at den gamle skal fjernes helt, så der kun er et hul i tagstenen og så montere en ny på.

Men hvilken slags skal det være? Skal det være en som er foret med bly som man kan montere? Bemærk at hætten ikke er tilsluttet et rør som fører ned i huset, men har kun det opgave at lufte loftsrummet rigelig ud.

Jeg kan bare ikke finde noget på nettet, hvor man kan montere nye ovenpå tagstenene - så jeg vil være glad, hvis nogen har gode tips. Måske er ordet "Udluftningshætte" forkert...

Tak
1 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
ClausJul

Hvis det "bare" er til at udlufte dit loft, som jeg forstår det, kan du ikke sætte en tagsten i hvor du har udluftnings-hætten?

Og så lave noget udluftning i hver gavl med en rist over hullerne så du ikke får "uventede gæster på loftet"?

Ved godt det er 2 spørgsmål i stedet for svar, men det var bare en ide' jeg fik da jeg læste dit indlæg, så noget omvendt men måske til inspiration til hvordan du ellers kunne gøre.

(prøver bare at hjælpe dig)

Eller kunne du måske selv kreere' et par  udluftningshætter efter de gamle, (støbe dem selv efter en skabelon med farve i betonen) ved godt det måske er en stor mundfuld hvilke tagsten er der tale om da? da ikke kan fås' mere.

Har du prøvet at søge ved nogle nedbrydnings-firmaer?

M.vh. maskinsnedker

Må jeg på min vanlige vis takke på forhånd for et eller nogle svar?
Med venlig hilsen 
maskinsnedker. (emeritus)

Den korteste vej mellem mennesker er et smil.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis