Hej alle sammen,
Jeg står og skal lave et dvaleskab, der holder en stabil temperatur på 12 grader. Det bruges til at skabe en kunstig vinter/dvaleperiode for et par øgler.
Tidligere har jeg brugt et almindeligt køleskab og sat en termostat på, og det har virket perfekt. Skulle termostaten gå, vil køleskabets indbyggede termostat sørge for der ikke bliver alt for koldt indtil jeg opdager fejlen.
Men men men, nu har jeg brug for mere plads, da der skal stå nogle bedrollers inde i skabet og de er længere end skabet er dybt. Men ved at ligge det ned, ville de sagtens kunne være der. Men flere har fortalt mig, at det ikke kan lade sig gøre, da et køleskab skal stå op, for at virke ordentligt.
Jeg havde istedet tænkt på at prøve noget med en kummefryser, men hvis termostaten skulle gå, er jeg bange for fryseren bare blæser derudaf og temperaturen må ikke falde under +7°.
Er der nogen der har en god idé til hvad jeg kan gøre? Jeg havde selv tænkt på at finde et par billige kølebokse til campingvogn, pille kølelementet ud og sætte dem ind i køleskabet. Men jeg ved ikke om de kan køle tilstrækkeligt.
Det skal bare være simpelt og ikke alt for dyrt