rust pletter på sejl

Hej alle
tja så er der et nyt ? der trykker kan det lad sig gøre at fjerne rust pletter. på et sejl
og har nogle en ide om hvordan?
de er opstået ved at sejlet har lagt sammen med anker kæde.

Pfh tak

Mvh D.s

At Sejle er at leve.

Blue Dane 32.   Årg 78

10 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Ja jeg mener at Masnedø har sådan et rensemiddel til sejl, d.v.s. det har andre bådudstyrs butikker vel også.
Og hvad kan du så lære af det, sejl skal i pose når det ikke bruges, og en ankerkæde hører ikke til i kahytten.

V.h.  Håndværkeren
Skrevet af Casper t på 14 jul 2010 21:01
Tro mig WD 40

Du ved ikke ret meget om sejl Casper, for så ville du aldrig komme med sådan en påstand. Olie på et sejl, så er det bare bedre at lade rustpletten sidde for det bliver kun værre med olien oveni.
Jeg ved ikke om WD40 virker, men jeg ved at det ikke er olie. Det er noget smørelse der kan fjerne lidt knirken i nogle dage. Det er vold-reklameret.
Faktisk var der en periode hvor man i bådbutikker anbefalede man smurte med WD40 i hulken på sejlbåde for at sejlet skulle glide lettere "og sejlet tog ikke skade" sagde de.

Gå efter bolden - ikke manden.

Den glade ejer af en "Maxi 77" byggeår 1980 nr. 3012
 Svendborg

Nu har jeg aldrig haft rustpletter på mine sejl, så jeg har ikke prøvet det, men "Magica" fjerner rustpletter på alt muligt andet klæde, så mon ikke også det virker på et sejl?

Dan

"Australian beer is like making love in a canoo - it is fucking close to water"
Annonce

Se i "gamledage" brugte vi glyserin til at fjerne pletter på beklædnng, så mon ikke det var det helt rigtige til sejl !
Andy har du prøvet at snuse til den WD 40, jeg syntes den har en grim lugt af petrolium  det er muligt ar der ikke er meget i, men jeg tror stadig at det er et olie produkt, og jeg ved fra mit erhverv at olie produkter og plastprodukter ikke går særligt godt sammen.
Og et sejl er et plastprodukt selvom det kaldes noget andet.

Jeg ville heller ikke komme WD40 på - men det er fordi det holder ikke 14 dage som smøremiddel. Har prøvet det i hulken på Flirt da jeg fik det anbefalet i Tempo Bådudstyr.. men det virker for kort tid, men man kunne ikke se det på sejlet.. Langtidsvirkningen kender jeg ikke...
WD 40 kan fjerne knirken i en hængsel i en kort periode.. og det kan bruge på plast og nylon. Men er spild af penge efter min mening.

Det der Magica burde da undersøges.

Gå efter bolden - ikke manden.

Den glade ejer af en "Maxi 77" byggeår 1980 nr. 3012
 Svendborg

WD 40 har en fan-klub måske man skulle søge lidt der ,wd 40 er vidst ikke rigtig olie,og hvis det havde været kunne man jo bare fjerne oliepletten der måtte komme,jeg ved godt hvad sejl er og er lavet af,mit råd var også bare nemt/billigt det står jo frit for om man vil prøve det
Skrevet af grandoldman på 15 jul 2010 11:03
....Det der Magica burde da undersøges.

Det er i hvert fald ikke den store investering - jeg tror det koster omkrig 30 kr for en tube, og den fås formentlig i Matas eller i en almindelig farvehandel.

Når man har glemt en lille skive i lommen på et par flødefarvede bukser når bukserne ryger i vaskemaskinen, bliver man enormt glad for det.

Dan

"Australian beer is like making love in a canoo - it is fucking close to water"
tak for svar og råd.

Mvh D.s

At Sejle er at leve.

Blue Dane 32.   Årg 78

Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg