Kogeplade i træplade

Hej,
Jeg er ved at montere ny køkkenbordplade og har i den forbindelse også indkøbt en induktionskogeplade. Der skal selvfølgelig skæres hul i bordpladen til kogepladen, hvilket ikke er noget problem, men i vejledningen til kogepladen står der, at man skal isolere snitfladerne, så de kan modstå op til 90 grader Celsius.

Hvad skal man bruge til at isolere med? Jeg har læst noget om at bruge alutape af en slags, men har ikke ikke kunne finde noget konkret.

Det er en massiv træplade på 38 mm.

Med venlig hilsen
Hans-Henrik
7 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Hej HH.
En alukant isolere ikke mod varmen, den bliver bare lige så varm. Så jeg vil tro du skal bruge sådan noget glas fiberbånd som også bruges i låger på en kakkel og brændeovn.

V.h.  Håndværkeren
Jeg har ikke noget mellem bordpladen og kogepladen. Ikke andet end den maksimale plads, uden at kogepladen falder gennem hullet...
Desuden har jeg boret huller ind i skabene til begge sider, for at varmen har et sted at rende hen. Det kan faktisk blive ret varmt under sådan en induktions-bandit!


Næstformanden

Er ikke så aktiv i forummet for tiden...
Min sparsomme fritid går med ungerne, hunden og konen. I nævnte rækkefølge....
De Voss induktionsplader jeg har monteret, er alle blevet leveret med anvisning om at der skulle være xx millimeter mellem bordpladen og skabet nedenunder, i praksis fremkommer de ved at man enten klodser kogepladen op, eller at man fjerner den øverste liste i det underskab der er under pladen, så der bliver luft mellem skuffe / låge og bordpladen. Dette for at kogepladens indbygge blæser kan få et sted til at suge eller blæse ud i det fri - kan ikke lige huske hvilken vej det er luften går..

/ Claus

Efter lidt rundspørgen fandt jeg ud af, at når installationsmanualen siger "isoleres" er det lidt misvisende. Snitfladerne skal bare tætnes, så de ikke optager fugt og det man bruger til at tætne med, skal kunne holde til 90 graders varme. Jeg endte med at bruge tre lag Junkers gulvlak.

Tak for alle svarene.
Annonce
godt at de har styr på definitionerne

/cs

Skrevet af hanshenrik på 21 jul 2010 10:15
Efter lidt rundspørgen fandt jeg ud af, at når installationsmanualen siger "isoleres" er det lidt misvisende. Snitfladerne skal bare tætnes, så de ikke optager fugt og det man bruger til at tætne med, skal kunne holde til 90 graders varme. Jeg endte med at bruge tre lag Junkers gulvlak.

Tak for alle svarene.

giv den også en strube fugemasse. så er den nemlig tæt og der gror ikke "sjove" ting i revnen. gerne sanitets fuge til bedeværelset da det indeholder en smule gift.

Jacob
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis