utæt MD3B

Hej

Jeg kan se at min MD3B er blevet lidt utæt, og jeg mener at kunne se at det er pakningen hvor drivakslen kommer ud der taber olie. Den taber ca 2 dl. olie om ugen selv om den ikke kører - lidt mere hvis jeg sejler i den.

Nogen der ved om det er muligt at skifte en pakning eller noget? Eller er det noget jeg skal lærer at leve med og blot huske at efterfylde olien lidt oftere

Ham med gammel hus, bil, båd... og for lidt tid

6 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Nej da sikken et svineri, du skal da have nye pakninger eventuelt simmerringe isat
Rettelse: efter nærmere granskning viser det sig nu at det alligevel ikke er ved drivakslen der siver olie ud, men der imod fra et sted under motoren hvor der selvfølgelig slet ikke er til at komme til, er der nogen der ved hvor det kan komme fra eller vil købe en gammel båd billigt? Jeg tænkte på koblingen mellem motor og gearkasse?

Nu må du ikke opgive så let, det ligger slet ikke til synnejyerne, find et gammelt sidespejl eller lignende, monter det på et kosteskaft. Se nu kan du pludselig se ind under motoren
Og ellers tak for tilbudet, men jeg har selv lige købt en Solus 24 for 4 måneder siden og ligger fast i Mommark havn.
Hej
Prøv at kigge på sidedækslerne ind til krumtappen, De sidder på samme side som udstødsmanifolden. Der er de gamle volvoer slemme til at svine. Vedrørende bundkarret på motoren, så er det støbt sådan at bundkar og overpart, hvor cylindre skrues på, er en helhed, d.v.s. der ingen separat bundkar, som kan skrues af, så det eneste sted der kan være utæthed i bunden, er ved olieaftapningen, og den sidder på bundkarrets agterkant i den ene side. Mener det er i højre side når du kigger på motoren bagfra, men er ikke helt sikker. Men tjek lige sidedækslerne, jeg vil blive noget overrasket hvis det ikke er dem. Jeg havde det problem på min gamle md2 og jeg tog dem af, rensede pakflader og gav en tynd strimmel sikaflex, og siden forblev de tætte.

Mvh Finn

Hej

Tillykke med båden, en dejlig skude sådan en solus. Og hvordan går det med havnen i mommark havde I ikke fået givet den et ansigts løft, skal snart et smut forbi, måske endda i Albin´en.

Jeg kom udløst af din idé med spejlet til at tænke på mit lille digitalkamera det kan komme ind og kikke på steder hvor jeg ikke kan - det vil jeg prøve. Nej det er rigtig synnejyer giver aldrig op - men jeg er tilflytter

Hej Finn

Lyder som noget der skal tjekkes  - tak for tippet.

Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis