Min fiat multipla vil ikke starte....

Problemet opstod lige pludseligt, da jeg kom kørende gik den bare ud. Det var som om der var en der bare slukkede bilen, lige som man gør med nøglen.
Jeg kan efterfølgende ikke starte bilen igen.
Jeg kan høre den siger den samme lyd, som den altid har når jeg sætter tænding på...
(en svag summen og så et lille klik. vil tro at det er benzinpumpen der laver tryk og slår fra igen)
Hvis jeg sætter bilen i eks 1 gear, og drejer tændingsnøglen hopper bilen, så det kan vel ikke være starteren den er gal med.

Hvad kan der dog være kommet til vores kære Fiat ??

Mvh. Kenneth
7 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
tjaaa der kan være tusind ting galt - men start med udelukkelsesmetoden - som du siger en kort summen og motoren kan snure rundt så der er strøm på den korte summen jo benzinpumpe ok - dvs den får benzin - måske - men er der gnist på tændrørene det var måske værd at tjekke - men det kan jo også bare være en sikring der har sagt farvel - det nemmeste er nok lige at få en tester på og få udlæst computeren............det koster ikke alverden og sparer en masse tid......

god arbejdslyst

Når alle forsøg går galt - så læs manualen - hvis den ikke er blevet smidt ud????

jeg har afmonteret dækslet til tandremmen, og kan se at det ikke drejer rundt når man drejer tændingsnøglen.....
Der er gnist på tændrør og der kommer benzin fra benzinpumpen.
Skal tandremmen ikke dreje rundt når man starter bilen ?
remmen er ikke sprunget. og føles fint stram.
(rem er ca 1 år gammel)
Det kunne godt lyde som om, at noten på takthjulet/remhjulet nede ved krumtapen er gået sig en tur, remmen skal i hvertfald dreje med rundt. Næste spørgsmål er så om dine ventiler er bukket, ved ikke om der er plads,hvis ikke skal du igennem den helt store tur, der er desværre ikke nogen nemme/billige genveje til bukkede ventiler
Der er nok sket noget på den ene eller på den anden side af krumtapen.
Det er best at aflevere bilen på værkstedet. Det lyder ikke som en gør det selv opgave.
Nu er vi jo nogle, der værdsætter den indre skønhed, og ikke lader os forføre af det ydre skin.


he he
Nej Konge Fiet én har ikke begået selmord.
Og ja vile den indre skønhed, kan man vel godt kalde det. som børne transportmiddel er den bare perfekt.....
frem for at skulle have en kia karneval eller lign. godt nok er der 1 sæde mere, men kia´en er altså for stor og tung...
Så Multipla´en er perfekt, og så køre den jo ganske godt (når den køre)
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis