Klinker på trægulv

Jeg har en mindre vinkelformet entre' ,det nuværende grimme trægulv er 100% stabilt, som jeg godt kunne tænke mig at lægge store klinker på. Jeg havde forstillet mig at (tæt) sømme,en masonitplade på først. Derefter lime klinkerne på med gulvlim (kontaktlim), og derefter fuge. Men fugerne skal jo helst kunne gi sig lidt, er der nogen der har et godt forslag til hvilket produkt jeg skal bruge ???. Og er der noget der er mere velegnet end gulvlim ???. Jeg er åben for alle gode forslag !!!.

 FPS

15 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
FPS.
Du vil altså ophæve naturloven kan jeg forstå ?
Håndværker kunne du prøve at uddybe lidt, os med en alm. mellemteknisk eksamen kan slet ikke følge med.
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på spartelmasse og maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
Træ af en hver art er et levende matriale, også i "død" tilstand kan det arbejde. Sten er et total dødt matriale der ikke arbejder ved påvirkning af fugt / varme / kulde.
Hjalp det
Men du glemmer at vi jo lever i en dynamisk verden, hvor tingene konstant udvikler sig. I sidste uge hørte jeg om et produkt der netop kan bruges til nævnte formål. Det er produceret af ardex og er et net man lægger over trægulvet - vel nærmest som en armering til fliserne. Check ardex.dk for yderligere information. Det hedder indortec 2E

...vildt at de har ophævet naturloven ;-)
Håndværker, her må jeg give dig ret.
Den eneste løsning jeg ser her er at lægge klinkerne løst på gulvet uden klæber og fuger og så nyde hvordan de klaprer når man går henover dem.
De vil under alle omstændigheder være lige så løse MED klæber og fuger efter et par måneder.

Bent.
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på spartelmasse og maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
Annonce
Tak for de mange svar !!!. Burde Gulv/kontaktlimens elasticitet ikke være nok til at forhindre at klinkerne løsner sig ???

 FPS

Kort og Godt,  Nej !
Du lægger muligvis ikke mærke til det, men dit trægulv bevæger sig faktisk en del også selvom det skulle være 100 år gammelt, så i løbet af et år har du jogget fliserne itu de steder du går. Det har noget med vægt på et lille område at gører, lad os sige du vejer 50 kg. og går i et par almindelige træsko. Så vil vægten / trykket på hælen idet du bevæger dig fremad og sætter hælen mod gulvet, være en hel del tungere faktisk trykker du med noget der ligner 5-600 kg i det øjeblik du flytter belastningen fra hælen over til sålen.
Det vil et klinkegulv på et trægulv ikke kunne holde til ret længe.
Ps. Min Far var skomager og fik på et tidspunkt den skøre ide at undersøge hvor stort et tryk hælen på en sko trykkede i "nedslaget" med hælen. Som eks. kan nævnes at en kvinde der vejer 50 kg. og går i et par højhælede sko hvor flekken er på 10 mm2. trykker med 5-7 tons i nedslaget. Det var grunden til at mange fik deres fine parketgulve ødelagt med en masse huller fra sådan et par højhælede sko. Der fandtes faktisk flekker der kun var 7 mm2.
det kan lade sig gøre på vandfast krydsfiner også en flise klæb

kik på alfix.dk der kan du finde det produkt der kan anvendes.

ja også lige et råd køb heller den dyre Quick fix i stedet for en billig normal fix den er 200% nemme at arbejde med.

her er et link

http://www.alfix.dk/Produkter/Produktguide/produktguide_vandtaetning_flisemontering.htm


alt mulig mand

 

Selvfoelgelig kan du laegge klinker paa et traegulv, det skal bare goeres rigtigt.
Her paa den anden side af dammen hvor jeg bor, der er naesten alle gulve lavet som en traekonstruktion. Som det er fremhaevet i flere indlaeg, saa bevaeger traeet sig naar luftfugtigheden aendrer sig, der skal derfor en uncoupling (eller hvad det nu hedder paa dansk) membran imellem. http://www.schluter.com/6_1_ditra.aspx
Med saadan en membran har jeg lavet flere gulve med klinker, der selv efter mange aar stadig ligger som de blev lagt
Jeg ved ikke om i kan koebe de samme fugeprodukter som forhandles her i Canada, men langs samlingen mellem gulv og vaeg, kan man faa silicone fugemasse indfarvet i samme farve som gulvfugemassen.

Der er ogsaa mange der bruger tynde fiberarmerede cementplader som skrues fast paa gulvet som underlag til fliserne, men her maa jeg indreomme at jeg ikke har nogen erfaring.

Karsten
Hva søren er du levnes endnu Karsten  Er du kommet af med dit overskuds tømmer

V.h.  Håndværkeren
Der er yderligere 5 indlæg i tråden.
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på spartelmasse og maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også