Hvilken Overfræser ?

Hej.
Jeg er stadig igang med at bygge min CNC fræser, men det tager tid pga dårlig ryg.

Jeg vil gerne have en overfræser som larmer mindst muligt.
Hvad kan i anbefale?


Mvh

Michal

5 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Jeg bruger en Kress FME1050, og jeg synes ikke den har et højt støjniveau.
Ja en lysløs fræser ville være optimalt  Og af dem jeg har prøvet så ligger Kress'en bestemt i den lave ende. Om Suhner larmer mindre ved jeg ikk? men en større og tungere maskine med gode lejer vil helt sikkert være at foretrække i forhold til larm. De billige (jeg har prøvet) køre fint i starten, men når lejrene bliver slidt så kommer de til at lyde som en mindre stenknuser Man kan godt modificere lidt på den mølle inde i motoren der blæser luft igennem den, det tager MEGET af lyden. Men når alt kommer til alt så er det når værktøjet kommer i matrialet at det rigtig larmer og så kan det være lige meget hvor mange penge man har brugt på en "lydløs" fræser...  
Springer man på en børsteløs spindel med frekvensomformer så får man det ikke ret meget mere lydløs. Men så tager man bare endnu større spåner og så larmer det lige så meget igen....

Hilsen

Børge

_______________________________________________________

WoodSign dot dk

Tak for jeres info.
Er der så nogle begrænsninger på en Kress FME1050 med hvad den kan klare? Eller hvor lang tid den kan køre af gangen?
Vil det være bedre og købe f.eks Boss eller Festool i 1400 Watt ?

Mvh

Michal

Der er da begrænsninger på alt....
Ellers var der jo ikke nogen grund til at lave 500, 1000,2000w osv modeller....
Min Kress har da kørt både 4 og 5 timer i træk uden problemer
Kullene i maskinen holder ca 850timer inden de skal skiftes
Hvad der er bedre eller bedst er jo umuligt at svare på når man ikke ved hvad du vil køre i ?
Lidt som: Er en grøn bil bedre end en blå ?


Hilsen

Børge

_______________________________________________________

WoodSign dot dk

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis