Klimaanlæg virker ikke

Hej!

Jeg har en fiat marea fra 1997 med klimaanlæg, der ikke virker. Har tjekket sikringerne og de er OK. Hvad kan der været galt? Der står ikke en skid i instruktiuonsbogen. Der er nok alm. kølevæske men kan ikke finde væske/gas for klimaanlægget. Hvor meget gas/væske bruger sådan én? 

derudover er den udendørstermemeter defect.Den viser en masse mærkelige tal - ved ikke om det har noget med hinanden at gøre. Kan nogen evt. henvise til nogle seriøse klimaanlæg servicefolk her i kbh-området som giver fast tilbud og har rimelige priser?

kh. hilsen Mr. GDS 0
6 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Hvis dit udvendige thermometer er defekt, virker dit klimaanlag ikke efter hensigten. Så det er nok bare det du skal have skiftet.
Typisk bruger man ikke sit klimaanlæg om vintern og det er lidt skidt for det står og bliver utæt i pakninger og samlinger og mister sin "kølevæske" som i gamle dage var freon.
Du må søge på dgs.dk efter nogle i kbh.

Gå efter bolden - ikke manden.

Den glade ejer af en "Maxi 77" byggeår 1980 nr. 3012
 Svendborg

Håndværker - hvor sidder normalt sådan et udendørs termometer? måske skulle jeg tjekke dens sikring. - Din tese er at klimaanlægget går helt amok/i udu da udendørs termometret viser noget helt vildt?

kh. hilsen Mr. GDS 0
Jeg ved det ikke, men min tése ligger i at går thermostaten i dit køleskab, går dette jo også i udu. Umiddelbart kunne det sidde oppe ved frontvinduet, for under bilen er der koldt på grund af fartvind, i motorrummet er der for varmt fra motoren. Det bedste sted at anbringe det må næsten være ved bilens tag, da det er her den største varme påvirkning ligger på en solskins dag.
Hvis det er føleren der er noget galt med så sidder den typisk i nærheden af kofanger. Jeg tror dog ikke at det er en sikring, men mere føleren.
Hvis du går på Biblioteket kan du være heldig at finde en Hayens bog over bilen.

Men Bilen er 13 år gammel og der er sikkert aldrig lavet service på klimaanlægget. Det meste af de 13 år har det stået stille og med gas på er det jo normalt under tryk og derfor sikkert også utæt.. Men prøv dog at gå til Fiat og spørg hvad føleren koster og hvor den sidder.

Gå efter bolden - ikke manden.

Den glade ejer af en "Maxi 77" byggeår 1980 nr. 3012
 Svendborg

Det er nok mest sandsynligt at føleren sidder i sidespejlet,men en defekt føler medfører oftest at anlæget går amok,fejlen er nok snarre at systemet er løbet tør eller kompressoe/kobling stået af,sluk endelig for systemet indtil det er efterset og vær forberedt på at det er dyrt legetøj.
René
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis